Ekonomiassistent till företag inom statlig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till en av Europas största elproducenter inom statlig verksamhet. Du kommer att arbeta på företagets Finance Direct avdelning, och fram till oktober arbeta i Uppsala, men sedan kommer kundens huvudkontor vara med om en flytt till fina lokaler i Solna. En av företagets värderingar är att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag. Konsultuppdraget är på heltid, med omgående start och pågår under minst 1 år.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ha en bred roll där du bland annat kommer att arbeta med stöd åt interna kunder och medarbetare. Du kommer även att arbeta med att stödja externa leverantörer via telefon och e-post, samt med att hantera dagliga operativa klagomål. I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter att vara varierande och vi ser att du har en hög lösningsgrad på inkommande ärenden inom ekonomi och redovisning. Vidare kommer du att arbeta med fördelning av inkommande ärenden via ärendehanteringssystemen TRIO och JIRA.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Det är ett krav att du tidigare arbetat i affärssystemet SAP. Det är också ett krav med goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskap i något av språken danska, tyska eller finska är meriterande.
Som person tror vi att du har ett högt engagemang och stark drivkraft. Du har en utpräglad servicekänsla och är dessutom samarbetsvillig. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en större koncern.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 23 juni 2015

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024