Ekonomiassistent till företag på Lidingö

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som ekonomiassistent och vill få förståelse för hela flödet?

Vi söker dig som är nyexaminerad ekonom och är i början av din karriär.

SJR söker en ekonomiassistent som kommer att arbeta med leverantörsreskontra och kundreskontra.Vår kund sitter på Lidingö och verkar inom räddningskåren. Du kommer att tillhöra financeavdelningen som består av 9 personer. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning eller överrekrytering till kund.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat var

- Ankomstregistrera fakturor
- Återsända felaktiga fakturor med felaktiga villkor
- Scanna in fakturor
- Bokföra utbetalningar i reskontra och huvudbok
- Hantera felinbetalningar
- Bokföring av föregående dags omatchade inbetalningar
- Återkoppla till rätt bolag pengarna var tänkta för och meddela personer som betalat inkorrekt
- Ladda in gårdagens betalningar som utförts via webshopen

Lämplig bakgrund

Vi ser att du är minst gymnasieekonom och har god förståelse för det ekonomiska flödet. Som person har du lätt för att samarbeta och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad, noggrann och en driven person som vill förstå helheten. Vidare är du systemvan och har lätt för att sätta dig in i nya system. Har du erfarenhet av i NAV, Exflow eller Salesforce är det meriterande.

Känns det här som en spännande tjänst för dig så sök redan idag!

Viktig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 mars 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024