OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig med ett par års erfarenhet av löpande ekonomiarbete till en dynamisk och spännande roll med många kontaktytor!
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som främst kommer att arbeta i det dagliga flödet med kund- och leverantörsreskontra men även med andra ekonomirelaterade frågpr. Dina arbetsuppgifter inkluderar främst
- Fakturahantering
- Hantering av betalningar
- Korrigering av felaktiga betalningsuppgifter
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Delaktighet i bokslut
- Viss ekonomisupport till kundservice-avdelningen
För rätt person kan det även bli aktuellt att arbeta med viss lönehantering.
Rollen innebär många kontaktytor externt och internt, vilket ställer krav på att du är orädd och serviceinriktad.
Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam om 6 personer, och du rapporterar till ansvarig för ekonomifrågor. Vår kund sitter på Kungsholen i centrala Stockholm, och det finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan.
Detta är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår i 6 månader. Därefter kan det för rätt person finnas möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.
Vem söker vi?
Vi tror att du som söker denna roll har några års erfarenhet av löpande ekonomiarbete, och har en god förståelse för kund- och leverantörsreskontraflödet. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäkringsbranschen, eller om du arbetat med löneadministration.
Du har en god systemvana, och det är meriterande om du arbetat i systemet Visma Control. Du behärskar Excel utan problem, och kan göra enklare Pivottabeller. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Som person ser vi att du är prestigelös, noggrann, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har god koll på vad som behöver prioriteras, och du kan förklara ekonomiska samband på ett tydligt och bra sätt.
Vi ser fram emot din ansökan!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-6471645. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-09.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88