Ekonomiassistent till framgångsrikt elektronikföretag

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Är du intresserad av ekonomi och har kunskaper inom Leverantörsreskontra och/eller Kundreskontra, då är detta tjänsten för dig. Uppdraget ger dig möjlighet till ett mycket meriterande arbete inom ekonomi, i ett av världens mest välkända företag inom elektronik branschen. De erbjuder en fartfylld arbetsplats i en internationell miljö.



Om företaget

MultiMind Bemanningsöker nu för kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Tjänsten är en del av ett större team som arbetar på kundens moderna nordiska huvudkontor i Stockholm. Företaget är dynamiskt i en snabbrörlig bransch. För att trivas hos vår kund är du en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

Detta är en konsultuppdrag på 6 månader



Om rollen

Som Ekonomiassistent ansvarar du bland annat för att leverantörsfakturor blir snabbt och korrekt bokade och betalda. Rollen innebär kontakt med andra avdelningar inom företaget samt kontinuerligt arbete med att förbättra och göra processer bättre och effektivare.

Urval av arbetsuppgifter som ekonomiassistent:

Boka fakturor i företagets system och skicka dem för godkännande av ansvarig chef.
Uppföljning av fakturor som snart blir försenade eller är försenade och vidta lämpliga åtgärder.
Hantera betalningsrutiner i SAP och bank.
Ansvarig för uppföljning av påminnelser från leverantörer.
Vara involverad i olika projekt kopplade till ekonomiavdelningen.
Bistå i månadsstängning.
Ge support till personal om företagets reseräkningssystem.


Vi söker dig med:

Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande
Något års erfarenhet av leverantörsreskontra och/eller kundreskontra.
Goda kunskaper i Excel.
Meriterande med erfarenhet från ett internationellt företag.
Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Meriterande med kunskaper i ett annat nordiskt språk.
Meriterande med erfarenhet av att arbeta med SAP.
Meriterande med erfarenhet från hantering av reseräkningssystem.


För att trivas i rollen:

Är det viktigt att du är en proaktiv lagspelare med förmåga att kommunicera.
Du måste vara noggrann, ha ett analytisk tänkesätt och förmåga att prioritera.


Låter rollen intressant?

Då urvalsarbetet sker kontinuerligt rekommenderar vi dig att skicka din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.



Som anställd hos MultiMind får du:

Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg.
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.
Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett internationellt bolag.
Delta på roliga fester och events.




Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Kerem Savci , tel +46 (0)8 21 67 11 .

Här hittar du även alla våra andra lediga tjänster!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid 6 månader
  • Publicerat: 2 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


21 november 2024