OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och ansvarsfull ekonomiassistent som gillar löpande ekonomiadministration för ett konsultuppdrag på 4 månader med goda möjligheter till förläning eller tillsvidareanställning. Uppdraget är på deltid, cirka 80%.
Vår kund är ett framgångsrikt företag inom detaljhandeln med butik både i Stockholm, Göteborg och Malmö och en växande näthandel.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred och varierad roll på ekonomiavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Kassaomföringar
- Löpande redovisning i Visma Business
- Inläsning och tolkning av fakturor i Readsoft
- Distribution, kontering och slutkontroll av fakturor i Medius Flow
- Avstämningar och deltagande i månatligt bokslutsarbete
Du kommer att arbeta tillsammans med ekonomichef och redovisningsansvarig.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning. Det är ett absolut krav att du har erfarenhet av Visma Business och Medius Flow. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av detaljhandel.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav (särskilt excel)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är stresstålig och gillar högt tempo. Som person är du hjälpsam och flexibel. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är serviceinriktad, glad, social och har humor.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående, senast 1 maj
- Omfattning: deltid, ca 80%
- Placering: Gamla Stan
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 4 månader fram till 31 augusti 2021 och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Economy. Därefter finns goda möjligheter till förlängning eller tillsvidareanställning.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!