Ekonomiassistent till GIL

Arbetsbeskrivning

Om företaget

GIL är en assistansanordnare som sedan 1989 samordnar personlig assistans i kooperativ form utan vinstintresse. Vi arbetar utifrån Independent Living, och gillar filosofin om varje persons rätt att själv bestämma över sitt liv. Den människosynen genomsyrar allt vårt arbete. GIL har omkring 250 assistansberättigade och cirka 1800 personliga assistenter anställda. Vi har vårt huvudkontor i Göteborg och två mindre kontor i Varberg och Uddevalla.

På GIL anser vi att personer med funktionsnedsättning ska kunna välja sitt liv och förverkliga sina drömmar precis som alla andra. Vi är socialpolitiskt aktiva och arbetar för mänskliga rättigheter och mot diskriminering. Verksamheten drivs utifrån ledorden utmanande, självbestämmande och nätverk. Målet med vårt arbete är att GIL:s assistansberättigade får ökad livskvalitet, tryggt självbestämmande och kontroll över den egna assistansen. Läs mer om GIL på vår hemsida www.gil.se.

Dina arbetsuppgifter

GIL växer och vi behöver en ny medspelare på heltid i rollen som ekonomiassistent. Idag utgörs den administrativa avdelningen av fem personer som nu ska bli sex personer. Avdelningen består idag av Helena som är administrativ chef, Karin i rollen som redovisningsekonom, Malin som ekonomiassistent samt Tulay och Anna som administrerar löner.

Dina primära arbetsuppgifter blir att ta hand om det löpande, vilket innebär kund- och leverantörsreskontra, kontering och bokföring av intäkter och kostnader, hantering av kvittoredovisning och diverse utbetalningar samt avstämningar av vissa balanskonton. Inslag av internkontroll av redovisning och rapportering ingår. Du kommer också att administrera räkningar på förbrukade timmar till assistansberättigade och Försäkringskassa, registrera betalda timmar från Försäkringskassa och kommun i interna IT-system och registrera arbetsledares inventarier i interna IT-system. Du kommer att assistera dina kollegor som arbetar med lön genom att bereda lön, hantera diverse utlägg och skriva olika former av intyg.

GIL bedriver utbildning i egen regi och du tillsammans med kollegor på ekonomiavdelningen kommer att hålla i den del av utbildningen som är inom ekonomiområdet, exempelvis hur man gör en utläggsredovisning. I övrigt kommer du att, likt övriga kollegor, vara kontoret, assistansberättigade och anställda behjälplig med råd och stöd i ekonomiska frågor samt utföra i övrigt förekommande arbetsuppgifter på kontoret.

Din profil

För att passa i denna tjänst ser vi att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av löpande ekonomiarbete i minst tre år. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med lönehantering. Du har självklart goda kunskaper i Officepaketet. Vi förväntar oss att du har systemerfarenhet och ser det som en meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Hogia ekonomi, Hogia lön och Hogia personal. Som person är du positiv, strukturerad och noggrann och har förmågan att arbeta såväl i grupp som självständigt. Vidare är du en prestigelös lagspelare som har ”hjärtat på rätt ställe” och känner ett engagemang för mänskliga rättigheter. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra människor och uppskattar humor och ett skratt. Du är mån om att hitta lösningar i såväl små som stora frågor och du har skinn på näsan när situationen så kräver. Det är meriterande om du själv eller någon i din närhet har egna erfarenheter av funktionsnedsättning.

Ansökan
Tjänstens tillträde är helst i april. Du kommer att arbeta på Göteborgskontoret och tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent, med en inledande provanställning på sex månader. GIL samarbetar i denna rekrytering med rekryteringsföretaget Söder & Co. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2017-01-25. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Friberg eller Niklas N Ekeblad.

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Kontaktpersoner på detta företaget

Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg

Alexandra Ny

Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg

Niklas Ekeblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning Göteborg AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

Vallgatan 8, Göteborg
None

Postadress

Vallgatan 8
Göteborg, 41116

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024