Ekonomiassistent till GIL, Göteborg

Ekonomiassistent till GIL, Göteborg

Arbetsbeskrivning

GIL - Göteborgskooperativet för Independent Living

GIL är ett kooperativ och en ekonomisk förening som samordnar personlig assistans sedan 1989. Omsättningen är runt en halv miljard per år. Vår verksamhet tar avstamp i Independent Living-filosofin. Det betyder att vi utgår från att människor med funktionsnedsättningar har samma rätt att bestämma över sitt eget liv som alla andra och därmed är de lämpligaste personerna att leda sin personliga assistans. Vi arbetar för mänskliga rättigheter och mot diskriminering. GIL har inget vinstintresse.

 

Vi söker en ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning!
Njuter du av ordning och reda, är lagom analytisk och går igång på siffror, kronor och ören? Har du en stark känsla för struktur och multitasking, gillar att fylla din dag med många varierande uppgifter och ser andras huvudbry som utmaningar att lösa i såväl kluriga som vardagliga situationer? Har du utöver detta arbetat med personlig assistans och har hjärtat på rätta stället, då kan du vara den pusselbit som fulländar vårt gäng! 

We are GIL

GIL är ett starkt drivande och växande kooperativ som ägs och drivs av sina medlemmar, i huvudsak våra assistansberättigade. Tillsammans brinner och verkar vi för att varje assistans-berättigad själv ska ha möjlighet att bestämma över sin vardag och leda sin assistans så långt det är möjligt. Begrepp som självbestämmande, nätverk och utmanande är centrala för oss.

Utöver att samordna personlig assistans så jobbar vi på att förändra och förbättra världen för människor med funktionsnedsättning. Det gör vi bland annat genom samhällspolitiska kampanjer och deltagande i offentlig debatt och samtal.

På GIL:s huvudkontor på Mölndalsvägen jobbar 28 personer med råd, stöd och administration för kooperativet. Vi har filialer i Varberg och Uddevalla och är i dag runt 250 assistans-berättigade och drygt 2000 personliga assistenter.

 

Om tjänsten

Avdelningen för lön och ekonomi består av ett dynamiskt team på sex personer som jobbar nära varandra men också självständigt och proaktivt. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen redovisning och utbetalning av kvittoutlägg samt administrativt arbete kring rapportering och hantering av räkningar till Försäkringskassan. Eftersom jobbet går i cykler och är olika intensivt med mycket att göra i månadsskiften och vid bokslut så är stresstålighet en bra egenskap. Om du gillar att tala inför folk och har en pedagogisk ådra är det en bonus.

Avdelningen agerar bollplank inom kooperativet och du kommer vara en viktig kanal för information som arbetsledare och assistenter behöver i sitt arbete. Ibland bistår du grupperna på plats. Som ekonomiassistent samarbetar du inte bara nära ekonomiteamet utan även med GIL:s övriga medarbetare och medlemmar. Du rapporterar till teamets administrativa chef.

Dina huvudsakliga uppgifter är:


• Kvittohantering
• Löpande bokföring, fakturering, avstämningar.
• Kontakter med Försäkringskassan
• Backup för leverantörs- och kundreskontra samt övrig bokföring.
• Nära samarbete med arbetsledare och övriga funktioner inom GIL.
• Hålla internutbildningar inom ekonomi för personer med varierande kunskaper i ekonomi.
• Verka för att våra assistansberättigade ska få bästa möjliga personliga assistans.

 

Kort om dig

Du älskar att serva och se andra växa i kunskap. Du har en synnerligt god förmåga att möta andra och enkelt förklara sånt som för dig är en självklarhet men kanske uppfattas som krångligt för andra. Du jobbar med ett högt engagemang, samarbetar prestigelöst med andra och har ett starkt driv i att lära ut och se möjligheter! När något oväntat plötsligt händer i vardagen är du öppen, vänlig och lösningsorienterad. I GIL levererar vi professionellt, med kvalitet och omtanke.

Vem du är spelar roll, vi är en liten tajt avdelning och du behöver vara en pusselbit som passar in. Om du också är minst gymnasieekonom, har några års erfarenhet i yrket och goda IT-kunskaper (Officepaketet) så kan du vara den vi söker. Har du utöver det erfarenhet av personlig assistans, som assistansberättigad eller i annan form kan det knappast bli bättre!

Du tickar även boxarna:


• Du har erfarenhet av bokföring och kvittohantering.
• Du är öppen, kreativ och gillar att bolla, bistå och stötta, lära nytt och lära ut.
• Du är pedagogisk, inlyssnande och lösningsinriktad.
• Du är lika bra på samarbete som på att arbeta självständigt.

Meriterande


• Egen funktionsnedsättning
• Vana av IT (Vi arbetar mycket i Excel)
• Erfarenhet av arbete i assistansbranschen.

Tjänsten är på 100%
Tillsvidaretjänst med sex månaders inledande provanställning.

Tjänsten är vakant och tillsätts den 1 mars 2022

Frågor

Frågor om tjänsten ställs till Karin Nalén (Administrativ chef) 031-63 21 91 eller Linda Andersson (HR) 031-63 21 75. Facklig företrädare (Vision) är Therése Anton 031-63 21 95 och (SSR) Zandra Rosén 031-63 21 74.

 

Välkommen med din ansökan senast 6 januari 2022!

Vi tillämpar löpande rekrytering och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Carlsson, GIL-stödjare
031- 632199
Aja Ahlstedt, Rekyteringssam.
031-636489
Madeleine Hansson, biträdande arbetsledare
0737-810258
Cecilia Petersen, Ställföretr.arbetsledare
0762389031,8-17
Raimo Smura, Bitr. arbetsled.
0302-445 00
Anders Börjesson, xx
xx
Patrik Wallmark, Gilstödjare
031-636484
Erika Lundqvist,
0761-077740
Aja Ahlstedt, Rekryteringssamordnare
031-636489
Aja Ahlstedt, Rekryteringssam.
031-636489

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GIL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 6 januari 2022

Besöksadress

box 12134
None

Postadress

Jaegerdorffsplatsen 3
Göteborg, 41451

Liknande jobb


21 november 2024