Ekonomiassistent till GLC

Ekonomiassistent till GLC

Arbetsbeskrivning

GLC, Göteborgs Lastbilscentral, söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Här erbjuds du en bred tjänst inom reskontra där du får möjlighet att arbeta nära verksamheten. På GLC arbetar vi långsiktigt och här finns en genuin stolthet för vår verksamhet. Vi påverkar samhällsutvecklingen genom att engagera oss i frågor för en bättre värld, med den goda affären i fokus. Vi är tydliga och lever som vi lär!

Vår positiva energi, skapad ur delaktighet, sprider sig till dem i vår närhet. Vi är nyfikna på dig och ser möjligheter att växa tillsammans.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om rollen

Som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett ekonomiteam om 5 personer och rapportera till Teamleader Redovisning. Rollen innebär att arbeta brett med hela flödet inom kundreskontran, med arbetsuppgifter såsom

- ansvara för hela processen och sköta inbetalningar

- påminnelsehantering och inkassohantering samt

- avstämningar.

Då GLC är en ekonomisk förening i transportsektorn hanterar rollen för kundreskontran även ansvaret för åkarreskontran. Det innefattar bland annat åkarfakturering, utbetalningar av förskott, medlemsavräkning, medlemsfrågor och registerhantering.

Tjänsten innebär mycket kontakt med såväl kunder som delägare vilket sätter krav på social kompetens och ett serviceinriktat arbetssätt. Då vi är ett mindre team kommer du också att vara behjälplig med delar inom leverantörsreskontra vid behov.

Placering på GLCs moderna anläggning i Gårdsten, Göteborg.



Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och några års erfarenhet från liknande arbete, gärna som ekonomiassistent med fokus på såväl kund- som leverantörsreskontra. Vi tror också att du, likt oss, ser långsiktigt på din nästa anställning. Du känner dig trygg i din grundläggande redovisningskunskap och är samtidigt nyfiken på att bredda din kompetensbank och erfarenhet. Du talar och skriver svenska flytande och är väl bevandrad i Officepaketet, främst Excel. Vidare har du en vana att arbeta i affärssystem och ser nyttan i att vara uppdaterad kring nya digitala processer.

Att arbeta med åkarreskontran är något som du kommer att lära dig hos oss, och är inte något som du nödvändigtvis behöver ha erfarenhet från sedan innan.

Som person är du strukturerad och noggrann samt har förmågan att hantera ett stort flöde och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att se samband och trivs i en roll där du förväntas bidra till att förbättra och effektivisera ekonomifunktionens processer och rutiner. Vidare är du serviceminded och har du en god förmåga att skapa relationer, såväl interna som externa, och tycker om att arbeta nära verksamheten.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Om GLC - Göteborgs Lastbilcentral

Göteborgs Lastbilcentral (GLC) är ett av Västsveriges starkaste transportföretag. Vi har ungefär 375 fordon och 400 personer redo att lösa våra kunders uppdrag. Vi arbetar främst inom de mer kvalificerade delarna av transportsektorn; Thermo & Distribution, Anläggning & Renhållning, Tung- och Specialtransporter samt Flytt- och Magasineringstjänster. GLC är en ekonomisk förening med cirka 80 delägare. GLC-koncernen omsatte 2022 cirka 1,2 miljarder skr.

Vi är de goda företagen där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och trivas. Vi skapar balans mellan person och prestation samt visar tydligt vart vi är på väg. Alla människors lika värde är viktigt för oss. Tydlighet, trygghet och långsiktighet är ledord i vår filosofi. Inget lag, oavsett färg, är starkare än sina svagaste spelare. Hos oss är alla pusselbitar viktiga och våra delägare och medarbetare ser sin roll i helheten. Därför tar vi ett gemensamt ansvar och stöttar varandra över tid. Alla ska med! Genom gott samarbete och med respekt för varandras styrkor och svagheter skapas goda relationer samt ett starkt lag.

Läs gärna mer på www.glc.se (http://www.glc.se)

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar GLC med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevrrecruitment.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök via www.sevr.se (http://www.sevrrecrutiment.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEVR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2024

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024