Ekonomiassistent till globalt bolag

Arbetsbeskrivning

Presentation

Poolia söker nu en driven och noggrann ekonomiassistent inom kundfakturering och inbetalningar. Vår kund är ett stort, globalt företag och en av de största aktörerna inom deras bransch. Kontoret ligger i fräscha, nybyggda lokaler med närhet till centrala Stockholm.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i oktober och förväntas att pågå i sex månader.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent/redovisningsassistent inom inbetalningar och kundfakturering. Du kommer att ha en central och administrativ roll och arbeta löpande med stora betalningsflöden.

I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:
- registrering av inkommande inbetalningar
- utbetalningar
- avstämningar
- rapportering
- kundkontakter

Rollen är bred och du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor och hantera olika betalningsflöden. Du kommer även ha en del extern kundkontakt gällande frågor inom/angående kundreskontra.




Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning samt minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tjänsten kräver erfarenhet från större bolag och du har goda systemkunskaper. Om du har erfarenhet av att arbeta i Ekonomi-relaterade affärssystem är det mycket meriterande likaså om du har jobbat med både Oracle och Oracle Fusion. Du har förmåga att lätt sätta dig in i olika IT system och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Mycket goda kunskaper i svenska språket krävs.

Arbetet ställer höga krav på snabbhet, stresstålighet samt stort driv och självständighet. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt, hög initiativförmåga och eget driv. Som person är du noggrann, ordningsam, arbetar systematiskt och gillar struktur och rutin. Du trivs i dynamiska miljöer och uppskattar arbetsplatser som präglas av högt tempo och god stämning. Samarbetet inom avdelningen kännetecknas av positivt lagarbete och starkt engagemang för att med tydliga arbetssätt skapa nöjda kunder. Som lagspelare kännetecknas du av god samarbetsförmåga och tar eget ansvar.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller ekonomiassistent- inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024