OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Företaget är ett globalt och marknadsledande varumärke som arbetar med produkter som gör skillnad för människor. De har en lång bakgrund inom branschen och strävar efter att ständigt utvecklas för att skapa fler möjligheter för medarbetare och kunder att hjälpa människor. Du tillhör ekonomiavdelningen i Mölndal och samarbetar med engagerade kollegor som längtar efter att få välkomna dig till teamet.
Arbetsuppgifter:
I rollen ingår du ett team om sex personer som ansvarar för leverantörsreskontran i flera bolag, varav flera internationella. Tillsammans delar ni upp uppgifterna utifrån behov för att skapa ett bra flöde och skapa struktur. Du ansvara för hela flödet inom leverantörsreskontran, från att få in dem till att få dem attesterade och göra utbetalningar. Utöver ditt ansvar inom leverantöresreskontran tillkommer uppgifter som exempelvis upprättande av balansbilagor och registrera dagböcker i bokslutsarbetet. Tillsammans hanterar teamet fem bolag med cirka 3 000 fakturor per månad med utbetalningar som sker veckovis.
• Du ingår i ett team som ansvarar för leverantörsreskontran i olika bolag där flera är internationella
• Arbetar med uppgifter utifrån behov för att skapa et bra flöde och struktur
• Ansvara för leverantörsreskontra med att få in dem, få dem attesterade och göra utbetalningar
•Ansvara för upprättande balansbilagor och registrerar dagböcker i bokslutsarbetet
• Hantera runt 3000 fakturor per månad med utbetalningar inom teamet
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av ekonomiarbete med fördel inom leverantörsreskontra, gärna internationellt
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Meriterande med god systemvana samt systemintresse av olika affärs- och ERP-system
Du som söker är en person som tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov. Vidare är du öppen för förändringar och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar.
Övrig information:
Start: Januari
Plats: Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund