OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av leverantörsfakturor, är självgående och uppskattar eget ansvar? Vi söker nu dig som vill fortsätta att utvecklas i ett stort internationellt företag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu en ekonomiassistent till ett globalt börsnoterat bolag. Vår kund arbetar bland annat med att konstruera broar, byggnader, energilösningar och cirkulära system. Utöver detta är det viktigt för vår kund att arbeta med en blomstrande kultur och möjligheter för samhället. De är idag närvarande i ca. 40 länder globalt.
Denna roll är baserad på det svenska huvudkontoret, där du kommer jobba med ett team på ca. 10 personer. I rollen som ekonomiassistent kommer fokus kommer ligga på att administration, levreskontra och tillsammans med teamet utveckla och förbättra rutiner för ekonomi, rapportering och kontroll. Du kommer även att arbeta mycket med regionchefer och stötta med resultatuppföljning.
Detta är ett konsultuppdrag med start på 6 månader, om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda chanser till att bli anställd av vår kund. Du erbjudes ett flexibelt arbete med office first, alltså vara på kontoret minst 3 dagar i veckan.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Kontering av leverantörsfakturor
* Analys och vara behjälplig vid kostnadsuppföljning
* Adminstration av hyresavtal i avtalsplattform
* Juridisk avtalsadministration
* Kommunikation med interna och externa parter
VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat relevant universitets-/högskoleutbildning, förslagsvis inom ekonomi
- Har upp till 2 års relevant arbetslivserfarenhet efter studierna, arbetat med leverantörsfakturor
- Har goda kunskaper av Officepaketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i stora internationella bolag
För att lyckas i rollen är du en självgående individ som är duktig på att skapa dig en förståelse för helheten och på så sätt se din del i hela värdekedjan. Vidare har du en hög personlig mognad, är orädd samt har en tydlig och rak kommunikation. Vi ser även att det är viktigt att du är en ödmjuk person som förstår vikten av korrekt administration.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Information gällande vår kund kommer senare under rekryteringsprocessen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231