Ekonomiassistent till globalt börsnoterat bolag!

Ekonomiassistent till globalt börsnoterat bolag!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av leverantörsfakturor, är självgående och uppskattar eget ansvar? Vi söker nu dig som vill fortsätta att utvecklas i ett stort internationellt företag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu en ekonomiassistent till ett globalt börsnoterat bolag. Vår kund arbetar bland annat med att konstruera broar, byggnader, energilösningar och cirkulära system. Utöver detta är det viktigt för vår kund att arbeta med en blomstrande kultur och möjligheter för samhället. De är idag närvarande i ca. 40 länder globalt.

Denna roll är baserad på det svenska huvudkontoret, där du kommer jobba med ett team på ca. 10 personer. I rollen som ekonomiassistent kommer fokus kommer ligga på att administration, levreskontra och tillsammans med teamet utveckla och förbättra rutiner för ekonomi, rapportering och kontroll. Du kommer även att arbeta mycket med regionchefer och stötta med resultatuppföljning.

Detta är ett konsultuppdrag med start på 6 månader, om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda chanser till att bli anställd av vår kund. Du erbjudes ett flexibelt arbete med office first, alltså vara på kontoret minst 3 dagar i veckan.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontering av leverantörsfakturor
* Analys och vara behjälplig vid kostnadsuppföljning
* Adminstration av hyresavtal i avtalsplattform
* Juridisk avtalsadministration
* Kommunikation med interna och externa parter


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat relevant universitets-/högskoleutbildning, förslagsvis inom ekonomi
- Har upp till 2 års relevant arbetslivserfarenhet efter studierna, arbetat med leverantörsfakturor
- Har goda kunskaper av Officepaketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i stora internationella bolag

För att lyckas i rollen är du en självgående individ som är duktig på att skapa dig en förståelse för helheten och på så sätt se din del i hela värdekedjan. Vidare har du en hög personlig mognad, är orädd samt har en tydlig och rak kommunikation. Vi ser även att det är viktigt att du är en ödmjuk person som förstår vikten av korrekt administration.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information gällande vår kund kommer senare under rekryteringsprocessen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2024
  • Ansök senast: 18 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

18 november 2024