OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en stjärna till att bli en del av ekonomiavdelningen till ett företag inom distribution/supply chain i Malmö. Vi söker dig med tidigare erfarenhet av samma roll och med ett par års erfarenhet som är redo för att ta nästa kliv. Du får jobba nära verksamheten i ett företag där dina kollegor har mycket erfarenhet och verkligen bryr sig om bolaget. Är du en person som har ett öga för detaljer, är nyfiken och ett högt engagemang är det här rollen för dig!
OM TJÄNSTEN
Företaget arbetar globalt med tekniska distributionslösningar och letar nu efter en ekonomiassistent som ska börja omgående och täcka upp för en föräldraledighet året ut ungefär. I rollen som Ekonomiassistent är du en del av företagets ekonomiavdelning som leds av Finance Manager. Avdelningen har bland annat övergripande ansvar över företagets finanser, resultat samt rapportering både internt och externt. Rollen passar dig som är social, hjälpsam och uppskattar att arbeta runt och med människor.
Det här är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd via Academic Work men arbetar ute på företaget. Uppdraget är ett vikariat som startar omgående och sträcker sig till december 2022/januari 2023. Kontrakt kommer att skrivas initialt på 6 månader. Så länge alla parter är nöjda med samarbetet kommer du att förlängas inom vikariatet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll äger du ansvar för egna processer samt stöttar resterande del av ekonomiavdelningen och organisationen. Du kommer framför allt att ansvara för kundreskontra och leverantörsreskontra, avstämningar, delar av bokföringen, kontering, kontrollera fakturor och hantera betalningar.
Andra vanligt förekommande uppgifter kan vara:
* Läsa in data mellan affärssystem och se till att affärstransaktionerna stämmer
* Hantering av koncerninterna transaktioner såsom fakturering, avstämning, betalningar
* Löpande kostnadskontroller, exempelvis se över att kostnader hamnar rätt
* Övriga uppgifter tilldelade av Finance Manager
VI SÖKER DIG SOM
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
- Har en god datorvana och är en van användare av Excel
- Har en stor förståelse för arbetsuppgifterna som rollen innefattar samt ett eget driv
Som person är du:
* Initiativtagande
* Noggrann
* Relationsskapande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231