Ekonomiassistent till globalt företag i Ljungby!

Ekonomiassistent till globalt företag i Ljungby!

Arbetsbeskrivning

Är du ekonom och på jakt du efter ett intressant konsultuppdrag inom redovisning? Du har nu möjligheten att få vara med och utvecklas i globalt företag där hög drivkraft och eget ansvar präglar din vardag! Trivs du i en omväxlande miljö och vill vara med och stötta vår ekonomifunktion? Då kan du vara konsulten för oss!

Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent får du en viktig roll i företagets ekonomifunktion. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö där engelska blir ditt vardagliga språk. Tjänsten som erbjuds omfattar framför allt arbetsuppgifter kopplade till alla in- och utbetalningar samt bokföring av alla banktransaktioner.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent präglas ditt arbete av:

• Registrering av inbetalningar och matchning mot kundfakturor.
• Genomföra utbetalningar.
• Utredningsarbete gällande banktransaktioner.
• Bokföring av banktransaktioner.
• Bokslutsarbete för bankkontona.
• Prognosarbete gällande kassaflödet av utländska valutor.
• Nära samarbete med säljorganisationer för utredningsarbete av stoppade säljorder.
• Stöd för arbetsuppgifter kopplade till kundreskontran


Vem är du?
Vi tänker att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har ett genuint intresse för ekonomi och ett stort sinne för detaljer. Vidare är du samarbetsvillig och ser teamet som företagets starkaste länk. För att trivas behöver du vara driven, noggrann och ha sinne för struktur. Problem ser du som möjligheter och du gillar att lära dig nytt.

Du är en social person och uppskattar kontaktytor i en global miljö. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet där fokus kommer att ligga på Excel. Erfarenhet från affärssystem bedömer vi som meriterande. Företaget är en internationell koncern med 4000 anställda, dina engelskakunskaper är därför goda både i tal och skrift. I övrigt talar och skriver du svenska obehindrat.

Uppdraget startar omgående och är förlagt på dagtid, måndag-fredag. Frågor om tjänsten besvaras av konsultchef Pontus Håkansson.



Om verksamheten
Poolia tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024