Ekonomiassistent till globalt logistikföretag

Ekonomiassistent till globalt logistikföretag

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som sitter i trevliga lokaler vid Mölndalsvägen i Göteborg söker vi nu en ekonomiassistent för att förstärka teamet. Vi söker en person som vill utvecklas inom bolaget långsiktigt och efter sex månader som konsult via SJR är ambitionen att anställningen går över till vår kund.

Din roll
Du kommer att arbeta på avdelningen Cash Management som hanterar flödet av leverantörsreskontran. Dina arbetsuppgifter innebär kontroll och uppföljning gentemot ett Shared Service Center som hanterar de transaktionella uppgifterna i flödet och ditt största fokus blir att felsöka, lösa problem och följa upp verksamheten.

I rollen ingår att hantera betalningsförelägganden, kontrollera räntefakturor och stämma av leverantörsreskontran gentemot huvudboken. Utöver det kommer du bland annat även att ta fram statistik för uppföljning och kontroll samt se till att atteststrukturen hålls uppdaterad.

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra i stora flöden. Vi ser gärna att du har god vana av större affärssystem, vår kund jobbar i SAP och erfarenhet av det är meriterande. Då du kommer att jobba i en global koncern är goda kunskaper i såväl svenska som engelska ett krav.

Som person är du självständig och driven. Du behöver vara noggrann, strukturerad och analytisk med ett logiskt konsekvenstänkande. Vi ser gärna att du tar initiativ till förbättringsarbeten och tycker om att jobba i en föränderlig miljö med högt tempo och högt i tak.

Då du kommer ha många kontakter i ditt dagliga arbete ser vi att du är en kommunikativ och servicemedveten person som är lätt att samarbeta med.



För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 25e november.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024