OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren systemintresserad ekonomiassistent som kan vara med och stötta upp vid vår kunds systembyte. Vi söker dig som har bred och omfattande erfarenhet av leverantörsreskontra till ett teknikbolag i framkant här i Göteborgstrakten. Sök idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund arbetar med utveckling och tillverkning av avancerad teknikutrustning, ett globalt bolag i framkant. Till hösten skall de byta affärssystem och gå från IFS till SAP. Detta medför ett nytt arbets- och förhållningssätt gällande bland annat leverantörsreskontran och därför söker vi en person, under begränsad tid, som kan vara med och stötta upp under denna förändring. Du bör ha arbetat självgående med leverantörsreskontra, den löpande bokföringen, moms och annat. Helt enkelt ha koll på samtliga processer, även bokslut.
Implementeringen av systembyten förväntas ske i höst, därav ser vi att du bör vara tillgänglig för detta uppdrag från september till och med april 2025, därefter är tanken att leverantörsdelen skall outsourcas.
Detta är således ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos oss för att sedan arbeta ute hos vår kund. Mer om kunden får du reda på i ett nästa skede. Då denna tjänst är säkerhetsklassad kommer det, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, genomföras en bakgrundskontroll och säkerhetsprövningsintervju innan tillträde av tjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande redovisning
* Fokus leverantörsreskontra
* Bokföring
* Månadsvisa bokslut
* Vara med vid implementeringen av SAP, navigera och arbeta i det
* Annat administrativt som kan dyka upp vid behov
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av redovisning och specifikt leverantörsreskontra
- Har bakgrund från ett större bolag där du fått vara med i många delar sett till ekonomiarbetet
- Har mycket goda systemkunskaper och tycker att systembiten är givande
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då det krävs i arbetet
Det är meriterande om du har
- Arbetat i en global teknikinriktad organisation
- Systemkunskap inom IFS och/eller SAP
- Haft etablerad kontakt med inköpsavdelningen i din ekonomiroll
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231