OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu ges möjligheten att starta karriären som ekonomiassistent och vår kund som står inför en spännande förändringsfas. Vi söker dig som är nyfiken, driven och brinner för ekonomi. Välkommen in att söka!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en betydande aktör inom telekombranschen. De är kända för att tillhandahålla högkvalitativa nätverkstjänster och internetinfrastruktur. I rollen kommer du att ingå i Financeavdelningen i ett härligt team om fem personer. Din närmsta rapporterande chef är Head of Carrier Resolutions & Nettings.
Företagskult och trivsel är högt prioriterat för vår kund. Du kommer välkomnas av ett inkluderande, vänlig och drivet team som värdesätter kommunikation och samarbete. Du erbjuds en gedigen onboarding med stöttning från din chef och kollegor.
Kontoret är placerat i Solna, intill Mall of Scandinavia, vilket innebär att du har goda förbindelser till kommunaltrafik, samt närhet till restauranger och affärer. Vår kund sitter i moderna och fräscha lokaler.
Du erbjuds
- Arbetslivserfarenhet från ett globalt bolag
- Gedigen introduktion
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera företagets cash flow till och från kunder genom bl.a. nettningar
* Hantera eventuella dispyter och bedrägeri som uppstår
* Ha hand om kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter
* Hantera stora flöden av information och siffror som delvis hanteras i Excel
* Arbeta med stora mängder data i Excel och analysera, summera och sammanställa genom att skapa bland annat pivottabeller
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen ekonomi på universitet eller yrkeshögskola
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Har ett genuint intresse för siffror
- Har goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har
- En avslutad examen inom ekonomi, inriktning redovisning, företagsekonomi eller något vi bedömer likvärdigt
- Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll/arbetsuppgifter
- Har erfarenhet av att bl.a. skapa pivottabeller och hantera VLOOKUP
Utöver kraven för denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person är noggrann i ditt arbete, problemlösande och innovativ. Att du värdesätter att jobba aktivt tillsammans med ditt team och är engagerad och prestigelös.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Info om kund delger i telefonavstämning
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231