OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GS1 Sweden söker en noggrann och skicklig ekonomiassistent för perioden juni - augusti till deras kontor i centrala Stockholm!
Har du erfarenhet av både leverantörsreskontra & kundreskontra och vill jobba under sommaren? Vi söker nu en ekonomiassistent till GS1 Sweden som vill jobba juni till augusti med ekonomiadministration. Låter detta intressant för dig? Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Du kommer till ett harmoniskt litet team där kollegorna har roligt tillsammans och gruppkänslan är stark. Hos GS1 kommer du till ett mindre företag med stor påverkan, eftersom GS1-standardar bidrar till ökade spårbarhet, hållbarhet och konsumentsäkerhet för olika företag världen runt.
Här får du utvecklas i rollen som ekonomiassistent och får eget ansvar över varierade arbetsuppgifter under sommarperioden.
Notera att detta är ett bemanningsuppdrag där du kommer vara anställd som konsult hos TNG och arbeta på plats hos GS1 Swedens kontor i centrala Stockholm. Hos oss är du alltid en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du vara en del av bolagets administration där du tillhör ekonomiteamet och rapporterar till CFO. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Ansvara självständigt för hela processen för leverantörsfakturor från inskanning, ankomstregistrering, attestering, bokföring, periodiseringar till betalningar och bokföring av betalningar.
• Bokföring och matchning av kundinbetalningar.
• Löpande skapa betalningsjournaler i CRM.
• Förvalta leverantörs registret och ha kontakt med leverantörer.
• Stödja kundservice i kundfrågor gällande ekonomi (fakturor, betalningar, osv.)
Dessutom kommer du tillsammans med andra på kontoret hjälpa till att stötta office managern vissa dagar genom att öppna porten, ta emot bud, ta emot gäster och rengör kaffemaskinen.
Värt att veta
Detta är ett bemanningsuppdrag med start 30-05-2024 till 30-08-2024 med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att utgå ifrån GS1s aktivitetsbaserat kontor i Norrmalm och möjligheten till hybridarbete finns. Under uppdragets perioden erbjuder GS1 förmånen att jobba en 36 timmars vecka med arbetstiderna förlagda mellan kl. 08.00-16.00 (måndag - torsdag) och kl. 08.00 - 15.30 (fredag) med möjlighet till flextid.
Våra förväntningar
För att lyckas som ekonomiassistent och bemanningskonsult behöver du ha arbetat med ekonomiadministration tidigare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du behöver ha erfarenhet av leverantörsreskontra & kundreskontra. Vidare är du noggrann och har struktur för dina arbetsuppgifter, då det är viktigt att siffror, fakturering och ekonomiska rapporter blir korrekta. Det är även viktigt att du har god serviceförmåga då du kommer att ha flera kontaktytor, såväl internt som externt hos GS1.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07