OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du ekonomiassistent idag men söker nya utmaningar? Vill du arbeta på ett internationellt retailbolag med ett välkänt varumärke där du får vara med och påverka och har goda möjligheter till utveckling? Då kan Gudrun Sjödén och tjänsten som ekonomiassistent vara något för dig.
Som ekonomiassistent ingår du i företagets centrala ekonomiavdelning på 6 personer och rapporterar till ekonomichef. Du ansvarar huvudsakligen för leverantörsreskontra, betalningar och avstämning av butikskassor. Vidare har du följande arbetsuppgifter:
- Scanning och registrering av leverantörsfakturor
- Utföra och bokföra betalningar på bank
- Löpande bokföring
- Avstämning av balanskonton vid månadsbokslut
- Momsredovisning
- Internfakturering
- Viss rapportering
- Årsbokslutsarbete
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Tjänsten är ett vikariat till årsskiftet 2022/2023 med goda chanser till tillsvidareanställning.
Personprofil
Vi tror att du som söker har god förståelse för redovisningens grunder och som har arbetat med hela flödet på en ekonomiavdelning, från ax till limpa. Du har förmodligen eftergymnasial utbildning eller motsvarande, med inriktning redovisning och bokföring. Vidare har du:
- Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet från retailföretag samt utländska bolag är meriterande.
- Vana att arbeta mot deadlines.
Som person är du noggrann, självgående och professionell. Du är nyfiken på att lära nytt, glad och positiv samt anpassningsbar person. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Du har god vana av Officepaketet, framförallt inom Excel. Vi ser det som meriterande med erfarenhet utav iScala och Palette.
Övrigt
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner gällande rekrytering, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till vår Rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10.
Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post samt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi redovisning ekonomiassistent administration redovisningskonsult iscala palette betalningar leverantörsreskontra
Företagspresentation
Gudrun Sjödén grundades 1976 och är ett av Sveriges mest framgångsrika entreprenörsföretag. Vår affärsidé är att erbjuda färgstarka klädkollektioner och hemtextilier i unik design, bara i naturmaterial för alla kvinnors åldrar och figurer.
Att skapa design med lång livslängd har varit Gudrun Sjödéns passion i över 40 år och det har varit framgångsnyckel till varför vi idag säljer till över 70 länder via vår webbshop, 23 butiker i sju länder samt postorderkatalog.
Vår omsättning 2020 var drygt 870 miljoner. Majoriteten av vår försäljning sker via vår webbshop. Företaget har hela verksamheten i eget hus, från design och inköp till försäljning, marknadsföring, lager och logistik. En komplex utmanande verksamhet, som kräver smarta kreativa människor, då vi konkurrerar med hela världen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg