Ekonomiassistent till Guideline

Ekonomiassistent till Guideline

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Guideline är ett skandinavist företag som designar och säljer produkter för flugfiske. Deras produktsortiment består av alltifrån flugspön, flugrullar, fluglinor till funktionella kläder - allt för den den moderna skandinaviska flugfiskaren. Guideline är stolta över att göra all produktutveckling internt; från idé till prototyp, testning och slutproduktion. De säljer i dagsläget sina produkter till mer än 25 länder. Deras kontor är beläget i Jonsered.

Gudielines hemsida: Guidelineflyfish (https://www.guidelineflyfish.se/)



Din roll

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt ihop med Guidelines ekonomiansvarige. På deras kontor i Jonsered arbetar idag 12 andra medarbetare som alla arbetar i en öppen, välkomnande och lättsam företagskultur. Deras kontor ligger ca 2 minuter från närmsta hållplats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att innebära:

- Helhetsansvar för kundreskontra/leverantörsreskontra
- Hantera in / utbetalningar
- Månadsavstämningar av balansposter relaterade till ovan
- Ta fram osäkra kundfordringar vid månadsbokslut
- Skicka påminnelser till kund och driva eventuella inkassoärenden.
- Räntefakturering
- Arbeta nära kunder/sälj
- Sätta Kreditlimit tillsammans med säljare/säljchef
- Assistera vid bokslut


Denna tjänst är på heltid i form av ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader där du kommer vara anställd av Clevry och arbeta ute hos Guideline. Det finns goda chanser till en förlängning alternativt en fast anställning hos Gudieline efter uppdragets slut. Vi söker dig som kan påbörja detta uppdrag så snart som möjligt.

Din profil

Vi söker dig som har ca 3 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Du har arbetat med kundreskontra innan och har god förståelse för det ekonomiska flödet. Det är ett plus om du har jobbat mot facutring innan. Vi önskar även att du har en god systemvana samt kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska.

Som person är du strukturerad, noggrann med en förmåga att självständigt planera och leda ditt arbete. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med kunder behöver du även vara kommunikativ och känna dig bekväm med att prata engelska.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.



Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Liknande jobb


21 november 2024