Ekonomiassistent till Gullers Grupp

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Gullers Grupp är en byrå för ledande samhällsaktörer. Bolaget brinner för samhällsfrågor, kommunikation och för att hitta lösningar som bidrar till förutsättningar för en väl fungerande demokrati.

Vi är en fullservicebyrå i ordets rätta bemärkelse; vi erbjuder tjänster inom hela kommunikationsområdet. Hos oss samsas statsvetare med UX-designers, förändringsledare, mediespecialister, art directors, hållbarhetsexperter och kommunikationsstrateger - för att nämna några. Det som förenar oss alla är ett genuint intresse för samhällsfrågor. Vi är närmare tvåhundra konsulter på sex orter. Läs mer om bolaget här (https://gullers.se/).

Om rollen

I rollen ingår arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra men vid behov kommer du att få hjälpa till med både löpande bokföring, kundreskontra, fakturering, inkasso, in- och utbetalningar mm. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett mindre team på 5 personer.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att bestå av:

- Hantera leverantörsfakturor i granskningssystem och workflow samt kontering
- Ha kontakt med verksamheten ang. frågor gällande leverantörsfakturor
- Enklare bokföring
- Kontoavstämningar avseende kund- och/eller leverantörsreskontra
- Interna och externa kontakter med både kunder och leverantörer
- Hantera leverantörsavtal och sköta vår avtalslogg
- Hantera utläggs- och kortredovisning (digitaliserad)


Om dig

Den här tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande. Vi förutsätter att du har erfarenhet inom området kund- och eller leverantörsreskontra sedan tidigare och har en mycket god förståelse för flödena inom detta.

Du är en van användare av Officepaketet och använder idag troligtvis Excel dagligen för olika typer av rapporter och analyser. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta och knyta nätverk, samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Du trivs i att jobba i en dynamisk och föränderlig miljö.

För att trivas i rollen bör du ha ett välutvecklat logiskt tänkande och kan snabbt bedöma om någonting inte verkar stämma. Vidare är du van vid att ta tag i saker och driva ditt eget arbete framåt. Du trivs i en bred roll där du tillsammans med dina kollegor är flexibel för att lösa de situationer som kan uppstå på en ekonomiavdelning.

Kvalifikationer

- Några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
- Utbildning inom redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Du talar och skriver flytande svenska och mycket god engelska.
- Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel.


Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har arbetat i Maconomy eller annat större affärssystem. Har du även ett intresse för bokföring och vill lära dig mer inom ekonomi brett är detta en god chans att utvecklas samt lära sig mer.

Tillträde, omfattning och anställning

Gullers Grupp sitter i nya, fina lokaler centralt i Slussen, Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, bolaget tillämpar flextid. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Gullers Grupp. Anställningen löper tillsvidare och startar med en provanställning om 6 månader.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


21 november 2024