OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansvarsområde
Vår klient, ett framstående företag inom sin bransch, söker nu en engagerad och kunnig ekonomiassistent för att stärka deras ekonomiavdelning. Som ekonomiassistent kommer du att spela en avgörande roll i den löpande verksamheten med särskilt fokus på kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att vara en viktig del av ett dedikerat ekonomiteam bestående av en erfaren redovisningsekonom samt CFO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantering av leverantörsreskontra
• Effektiv bearbetning av in- och utbetalningar
• Noggranna bankavstämningar för flera konton
• Kundreskontra i flera system för en smidig ekonomisk hantering
• Proaktiv uppföljning av inkassoärenden för att säkerställa en sund likviditet
• Aktiv medverkan i den löpande redovisningen och avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Administrativ hantering av bolagets kund- och leverantörsavtal
• Bidragande till förbättringsprojekt för att optimera arbetsprocesser och resultat
Du kommer även vara delaktig i en rad olika förbättringsprojekt då kunden kommer genomföra ett par större förändringar under de kommande åren.
Vem är du?
För att trivas och utvecklas i rollen som ekonomiassistent hos oss krävs det en kombination av kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper. Vi söker dig som kan ta dig an utmaningarna med entusiasm och leverera på högsta nivå. Du har några års erfarenhet som ekonomiassistent eller i en liknande roll, vilket har gett dig en djup förståelse för ekonomihantering och reskontra. Din gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller en motsvarande utbildning har gett dig en stadig grund att bygga på. Din förmåga att hantera stora datamängder och din gedigna förståelse för reskontra gör dig till en värdefull tillgång för vårt team. Du är bekant med affärssystem och har helst erfarenhet av Fortnox samt fakturahanteringssystemet Rillion.
När det kommer till personliga egenskaper är noggrannhet en av dina signaturdrag. Du har ett öga för detaljer och förstår vikten av att upprätthålla korrekthet i alla ekonomiska transaktioner och avstämningar. Ditt strukturerade och organiserade arbetssätt gör att du kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa kvaliteten.
Vi söker en lagspelare som också kan ta ansvar och arbeta självständigt när det krävs. Ditt engagemang och din ambition att alltid leverera service av högsta kvalitet är en av de grundläggande drivkrafterna i ditt arbete. Du har en ödmjuk och samarbetsvillig attityd, vilket gör dig till en värdefull kollega och en integrerad del av vårt team.
Om du känner att du är redo att ta denna spännande utmaning och ta ditt nästa steg som ekonomiassistent, ser vi fram emot att höra från dig.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omgående start och som är satt på 6 månader, och för rätt person finns det chans för anställning efter avslutat konsultuppdrag. Kunden har sitt kontor i centrala Stockholm och större delen av tjänsten är förlagd på plats hos kunden. Tjänsten är på heltid och baseras på en 38.5h/vecka. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52