Ekonomiassistent till Habia Teknofluor

Ekonomiassistent till Habia Teknofluor

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Habia Teknofluor i Knivsta, där du kommer få möjligheten att arbeta i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Uppdraget beräknas starta i mitten av mars och pågå i sex månader. Uppdraget är på 75-80% och du kommer att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Du kommer vara del av Habia Teknofluor's ekonomiavdelning som består av två personer. Habia Teknofluor AB är en av Europas ledande tillverkare av fluorplastslang, högtrycksslang samt bearbetade detaljer av PTFE. Kundkretsen består av stora internationella företag som ABB, Tetra Pak, Parker samt ContiTech och merparten av produkterna levereras utanför Sverige. Verksamheten startades 1954 i Knivsta och ingår numer i Smith´s Group i divisionen Flex-Tek. Habia Teknofluor ABs produkter används i några av de mest krävande branscherna, bland annat gas, kemikalier, livsmedelsindustrin samt bilindustrin.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter, främst:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring (ex. manuella bokningar på bankkontot, ha koll på kontoplanen)
• Momsredovisning

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i kund- och leverantörsreskontra samt bokföring. Vi ser det som högst meriterande om du har erfarenhet av momsredovisning. För denna roll krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser att du har god vana av att arbeta i Excel, har du även erfarenhet av Monitor så är det meriterande.

Utöver detta ser vi att du som söker denna tjänst trivs med att arbeta strukturerat och organiserat. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och rutiner. Du har lätt för att samarbeta och är proaktiv i ditt arbetssätt. Vidare är du trygg i din arbetsroll och kan arbeta på ett självständigt vis.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


21 november 2024