Ekonomiassistent till hälsobolag i Stockholm

Ekonomiassistent till hälsobolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du är en utbildad och erfaren Ekonomiassistent som har arbetat med leverantörsreskontra? Har du dessutom goda kunskaper inom bokföring, redovisningsprinciper och redovisningsteori? Just nu söker vi en Ekonomiassistent till uppdrag hos vår kund inom hälsobranschen i Stockholm!

Om tjänsten

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer framför allt ha fokus på leverantörsreskontra, bokföring och relaterade arbetsuppgifter. Kunden i fråga har många mindre kunder vilket innebär en stor fakturavolym i det dagliga arbetet.

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• arbete med löpande redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem
• kontering
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
• andra liknande och relaterade arbetsuppgifter

Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag via Adecco Professionals Finance Stockholm med start omgående. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Stockholm.

Om dig

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi samt minst två års erfarenhet av bokföring. Du ska även ha erfarenhet av redovisningsprocesser och redovisningsteori. Du skriver och talar flytande svenska och engelska. Har du även erfarenhet av leverantörsreskontra är det meriterande.

Som person är du flexibel, strukturerad och kommunikativ. Du kan arbeta väl i grupp såväl som självständigt. Du tar egna initiativ och är lösningsorienterad.

Viktigt för tjänsten är att du har:
• Utbildning inom ekonomi
• Minst två års erfarenhet av bokföring
• Erfarenhet av redovisningsprocesser och redovisningsteori
• Erfarenhet av ekonomisystem
• Erfarenhet av MS Office (framför allt Excel)
• Flytande i svenska och engelska (både tal och skrift)
• Erfarenhet av leverantörsreskontra är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Siri McGarvey på e-post siri.mcgarvey@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport:
info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Adecco | Stockholm | Konsult | Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2024
  • Ansök senast: 17 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


30 december 2024

Interim Hyresadministratör

Interim Hyresadministratör

30 december 2024

29 december 2024

Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024