OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är ett konsultuppdrag via Eqonomy - Wise Professionals som löper under minst 12 månader. Du kommer att täcka upp för en kollega som går hem på föräldraledighet. Start helst i mitten av december. Företaget är placerat i Borås med goda förbindelser och kunden önskar att du som söker har möjlighet att vara på plats majoriteten av tiden.
Din roll
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team om 5 personer som arbetar centralt mot alla delar i koncernen. Ni arbetar tätt ihop och det råder en god sammanhållning och kultur på kontoret. Du kommer att rapportera till redovisningschefen.
I denna roll kommer du stötta nuvarande ekonomiavdelning med ekonomiuppgifter som i stor omfattning sker elektroniskt. Vissa moment innefattar manuell handpåläggning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Leverantörsreskontra; betalningar samt kontakter
Kontakt kunder internt
Påminnelsehantering och inkassohantering
Kundfakturering
Hantering kundinbetalningar
Avstämning kund-levreskontra
Beroende på erfarenhet hos kandidat kan det förekomma viss delaktighet i bokslutsarbete, årsredovisning och inkomstdeklaration.
Din profil
Det är viktigt att du trivs i rollen som ekonomiassistent och har några års erfarenhet av rollen. Du gillar att arbeta med leverantörsreskontra och att vara behjälplig med frågeställningar som dyker upp.
Det är meriterande med erfarenhet från fastighet och bygg. Alternativt har du erfarenhet från ett företag där man tillämpat projektredovisning.
Du har god systemvana från Ascendo eller annat ekonomisystem.
Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift. Tjänsten kan även innefatta viss kommunikation på engelska, vilket gör att du behöver behärska detta.
Vi ser att du är trygg i din roll som ekonomiassistent och kan ta egna initiativ, samtidigt som du vill utvecklas.
När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy
Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.
Om du vill veta mer
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Emma Rehn, emma.rehn@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.
I konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.
Varmt välkommen att söka!