Ekonomiassistent till härligt bolag i Mölndal

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag via Eqonomy/Wise Professionals med en beräknad omfattning på mellan 50-100 %, så lite beroende på vem som söker så kan det anpassas. Uppdragsperioden är beräknad till sex månader med möjlighet till eventuell förlängning. Företaget är placerat i Mölndal vid Åby och kunden önskar att du som söker har möjlighet att vara på plats majoriteten av tiden.

Ditt uppdrag:

Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp bestående av en härlig ekonom och flera energifyllda säljare. Ni arbetar tätt ihop och det råder en god sammanhållning och kultur på kontoret. Vidare har ni också mycket kontakt med systerbolaget som ligger i lokalen intill.

I denna roll kommer du stötta nuvarande ekonom med löpande ekonomiuppgifter som i stor omfattning innefattar manuell handpåläggning. Ni kommer att samarbeta och fördela arbetsuppgifterna, där din kollega även kommer att fokusera på automatiseringsarbetet kopplat till processerna med syfte att få en smidig och mer effektiv process på sikt. Du kommer, liksom din kollega, att rapportera till ekonomichefen som arbetar på systerbolaget.

Dina arbetsuppgifter i kortform:
Hantera kund- och leverantörsreskontra, ca 600 fakturor per månad
Löpande bokföring
Momshantering
Vara behjälplig vid månadsbokslut.
Erfarenhet av export och EU-handel är en fördel.
Kunna utföra uppgifter manuellt då det i nuläget saknas automatiserade processer.

Vem är du?

För att axla denna roll ser vi att du behöver ha minst ett par års erfarenhet av liknande ekonomiarbete, gärna från en roll som inneburit manuell handpåläggning. Viktigt är att du har god förståelse för hur de olika flödena hänger ihop.

Vi ser att du som person är trygg och noggrann samt har tålamod kring att processerna i dagsläget är manuella och något tungrodda. Här välkomnar vi dig som motiveras av utmaningar, är nyfiken och ser lösningar framför problem. Då du kommer att kommunicera mycket med dina kollegor, inklusive personer som inte är så insatta inom ekonomi, ser vi att du bör vara kommunikativ och samarbetsvillig. Således är det också ett krav att du kan kommunicera obehindrat på svenska, både skriftligt och muntligt. Vidare kommer du ha viss kontakt med utländska motparter så det är en fördel att du även är trygg i engelska.

Du trivs att komma till kontoret och ser värdet av att teamet är på plats, samtidigt är du bekväm med att vara självständig i din roll, och du tvekar inte att hitta den information du behöver.





När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy
Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lisa Kayser, Lisa.Kayser@Eqonomy.se eller Talent Acquisition Specialist Emma Rehn, emma.rehn@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.

I konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.



Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024