OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för ekonomi och trivs av att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att skapa goda resultat? Vi söker dig som är redo att ta dig an en spännande och utmanande roll som ekonomiassistent. Ansök redan idag, då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Hedin Parts and Logistics huvudkontor finns i Nyköping tillsammans med logistik- och distributionscenter. Bolaget har även kontor i Mölndal och Trollhättan samt verksamhet med egna försäljningskontor via helägda dotterbolag i USA, Storbritannien, Tyskland och Schweiz. I denna roll kommer du få vara en del av ett bolag som växer och anammar moderna arbetssätt och metoder. Bland annat pågår nu en stor satsning kring bytet till ett ERP system som kommer skapa nya möjligheter för koncernen att driva deras affär. Som ekonomiassistent kommer du tillhöra deras redovisningsteam som idag består av 5 personer.
Du erbjuds
- En plats i ett familjärt och ledande bolag
- Möjlighet att skapa ett stort kontaktnät
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leverantörreskontra - bearbeta och förbereda inkommande fakturor
* Kundreskontra - stämma av inkommande betalningar mot utstående fordringar
* Vidare blir du, via din kunskap om processerna, delaktig i förbättring av processerna
VI SÖKER DIG SOM
Är positiv och ordningsam. Du trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att skapa goda resultat. Du är prestigelös och hjälpsam vilket skapar ett gott förtroende i organisationen och du tar dig an utmaningar och uppgifter på ett strukturerat och engagerat sätt.
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
- Har en slutförd gymnasieexamen
- Har arbetslivserfarenhet inom administration eller ekonomi
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs i daglig dialog med bland annat kunder och kollegor
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av affärssystemet SAP
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hedin Parts and Logistics - Reservdelsleverantör och logistikpartner (hedinpartslogistics.com)
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231