Ekonomiassistent till Heimstaden

Ekonomiassistent till Heimstaden

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Heimstaden har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Heimstaden en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med en vision att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Företagets ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar deras värderingar. För Heimstaden är det viktigt att bidra till ett hållbart samhälle. De har ett livslångt perspektiv på sina fastigheter, vilket innebär att de bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent tillhör du företagets ekonomiavdelning och ett team som består av sex kollegor. Samtliga i teamet arbetar med leverantörsreskontra och det är uppdelat med ansvar för olika bolag. Ditt huvudsakliga ansvar är att arbeta med leverantörsreskontra och du rapporterar till företagets ekonomiansvarig. Du tar emot inkommande fakturor som du sedan registrerar, attesterar och konterar i företagets interna fakturahanteringssystem. Därtill har du kontakt med leverantörer, hanterar betalningspåminnelser och genomför analys av eventuella differenser i det ekonomiska flödet. Du arbetar såväl med löpande uppgifter som med felsökning i fakturaflödet där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser.
Vid behov arbetar du med att stötta teamet med redovisningsarbete. Därtill finns det goda möjligheter att utvecklas inom rollen. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
• Ansvar för leverantörsreskontra vilket innebär registrering, attestering och kontering av fakturor
• Kontakt med leverantörer såväl som interna kontaktytor inom bolaget
• Hantering av betalningspåminnelser
• Stöttning i redovisningsarbete

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
• God dator- och systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
• Meriterande med erfarenhet av redovisning
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill har du förmågan att strukturera och prioritera rätt saker samt är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs bra med breda kontaktytor såväl internt som externt. Slutligen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Du är helt enkelt en lagspelare som ser ett värde i att samarbeta tillsammans.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, ekonom, ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 13 juli 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


21 november 2024