OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomiassistent som arbetat inom kundreskontra tidigare? Vill du arbeta på ett internationellt bolag med många kontaktytor och stabil utveckling? Då kan det här vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent inom kundreskontra till HellermanTytons huvudkontor i Kista, Stockholm. Du kommer att tillhöra en grupp med sju personer varav fyra inom redovisning. I ditt dagliga arbete handleds du av redovisningsansvarig och rapporterar till Finance Director Nordics. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och är van att kommunicera såväl internt inom organisationen som externt med kunder. Vi ser gärna även att du har ett utvecklingsfokus inom processförbättring. I rollen som kundreskontra kommer du ansvara för följande ansvarsområden:
- Registrera inbetalningar från kund
- Löpande kontakt med kunder gällande fakturor
- Utredning av oidentifierade inbetalningar
- Bokningar och kontoavstämningar i bokslutsarbetet
- Fakturering inom koncernen
Din bakgrund
Vi ser gärna att du minst har studerat gymnasieekonomi eller motsvarande yrkesutbildning. Du har minst 3 års erfarenhet på en ekonomiavdelning och har arbetat med kundreskontra tidigare. Du har goda kunskaper i Excel och har flytande kunskaper i svenska och engelska. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av redovisningssystem Infor/M3 och fakturahantering i Medius.
Om företaget
HellermannTyton är ledande på att organisera kabel och ledning med produkter och system inom områdena - skydda, fästa, märka, bunta och koppla. HellermannTyton har en bred bas av kunder som verkar inom flera olika branscher så som Elinstallatörer, Fordonsindustri, Energiverk, Infrastruktur, Drift & Underhåll samt övrig tillverkande industri.
HellermannTyton AB är ett helägt dotterbolag till HellermannTyton Group med bas i London. Gruppen har en total omsättning på 12 mdkr med verksamma bolag i 39 länder och 6000 medarbetare över hela världen. Vi tillverkar våra produkter i egna fabriker och har 18 produktionsenheter i 13 länder. HellermannTyton AB har dotterbolag i Norge, Finland, Danmark och Ryssland med en sammanlagd omsättning på ca 500 miljoner SEK. Från Sverige distribuerar vi våra produkter via eget lager direkt till våra slutkunder i Norden.
Ansökan
I denna rekrytering har HellermannTyton valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88