Ekonomiassistent till High Coasts Distillery

Ekonomiassistent till High Coasts Distillery

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an ett 3-4 månaders långt uppdrag hos vår kund High Coast Distillery. Som Ekonomiassistent hos vår kund arbetar du mycket med kundens fakturering, leverantörsreskontra och kassahantering. Mer specifikt innebär det att du kommer att genomföra fakturering av kundordnar, mässor/event och fat samt hantera fakturaunderlag från säljare. Du kommer även hantera inkommande leverantörsfakturor, scanna och kontera dem samt hantera kassor med kort, swish och kontantbetalningar.

Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har erfarenhet inom fakturering, leverantörsreskontra och betalningar och erfarenhet av att arbeta med ekonomi, att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande. Du är en glad person som är tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom en liknande roll. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör och med ett noggrant arbetssätt. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Om företaget
Vår kund är High Coasts Destillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Detta får du som konsult på Amendo
För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Nygren på telefonnummer: 0702999565 eller via e-post: thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 april 2022

Liknande jobb


21 november 2024