Ekonomiassistent till Human Care HC AB – sommaruppdrag!

Ekonomiassistent till Human Care HC AB – sommaruppdrag!

Arbetsbeskrivning

Human Care förbättrar rörelsefriheten och vårdkvaliteten för miljontals människor runt om i världen. Deras vision är att produkterna ska vara en naturlig del av livet för de som behöver dem, genom att erbjuda innovativa lösningar med alla detaljer i åtanke. Nu behöver företaget stöttning under sommaren i form av en ekonomiassistent. Har du någon form av ekonomisk utbildning, samt har arbetat några år med leverantörsreskontra och bokföring? I så fall kan du vara den viktiga personen som vi söker!
Om tjänsten
På Perido söker vi nu en skicklig ekonomiassistent som kan stötta vår kund under sommaren. Kunden ifråga är ingen mindre än Human Care – ett företag som producerar och tillhandahåller gånghjälpmedel, lyft- och förflyttningsprodukter, sjukvårdssängar, medicinsk utrustning och möbler för sjukvården. Kontoret är beläget i Marievik, ett stenkast från Liljeholmskajen.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent i det här uppdraget kommer du självständigt ansvara för leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, löpande bokföring, avstämning av bank, kravhantering och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter som kan dyka upp på en ekonomiavdelning.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och som har några års erfarenhet av nämnda arbetsuppgifter och därmed snabbt kan bli självgående i uppdraget. Kunskaper i Officepaketet är ett krav och erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Vidare tror vi att du är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och målinriktad och att du självständigt kan prioritera din tid samt har god samarbetsförmåga.
Låter det här som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå
Några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Goda kunskaper i Officepaketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta i Monitor

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag t.o.m. 2021-07-30. Tillträde 2021-06-28.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32362 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 23 juni 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024