OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en ekonomiutbildning alternativt erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra? Nu finns en öppning på ett av de främsta hygien- och hälsobolagen, där du ges möjligheten att bli en del av deras ekonomiavdelning. Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Hos vår kund blir du en del av ett ledade hygien- och hälsobolag som erbjuder goda möjligheter till utveckling. Här arbetar du i ett fräscht landskap med fokus på nytänkande och framtagning av de främsta produkterna inom området.I rollen som ekonomiassisten kommer du bli en del av ett härligt team på totalt 7 personer. Inledande i rollen kommer du erbjudas en introduktion, där du kommer att gå bredvid samt erbjudas stöttning av en senior kollega, detta för att ge bästa möjliga förutsättningar i tjänsten.
Detta är ett konsultuppdrag som initialt sträcker sig till april, med eventuella möjligheter till förlängning där du är anställd hos Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du vara en del av ekonomiteamet i Göteborg, där du främst kommer arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även att arbeta till viss del med betalningar.
Du kommer till exempel:
* Hantera kund- och leverantörsreskontra
* Hantera betalningar i SAP
* Delta i interna avstämningsmöten
VI SÖKER DIG SOM
Övrig information
* Har en avslutad eftergymnasial ekonomiutbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med fakturahantering samt betalningar
* Obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP, alternativt andra ERP-system.
Som person är du:
* Noggrann
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, t.o.m november
* Placering: Mölndal
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231