Ekonomiassistent till hygien- och hälsoföretag!

Ekonomiassistent till hygien- och hälsoföretag!

Arbetsbeskrivning

Har du en ekonomiutbildning alternativt erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra? Nu finns en öppning på ett av de främsta hygien- och hälsobolagen, där du ges möjligheten att bli en del av deras ekonomiavdelning. Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund blir du en del av ett ledade hygien- och hälsobolag som erbjuder goda möjligheter till utveckling. Här arbetar du i ett fräscht landskap med fokus på nytänkande och framtagning av de främsta produkterna inom området.I rollen som ekonomiassisten kommer du bli en del av ett härligt team på totalt 7 personer. Inledande i rollen kommer du erbjudas en introduktion, där du kommer att gå bredvid samt erbjudas stöttning av en senior kollega, detta för att ge bästa möjliga förutsättningar i tjänsten.

Detta är ett konsultuppdrag som initialt sträcker sig till april, med eventuella möjligheter till förlängning där du är anställd hos Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du vara en del av ekonomiteamet i Göteborg, där du främst kommer arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även att arbeta till viss del med betalningar.

Du kommer till exempel:


* Hantera kund- och leverantörsreskontra
* Hantera betalningar i SAP
* Delta i interna avstämningsmöten


VI SÖKER DIG SOM

Övrig information


* Har en avslutad eftergymnasial ekonomiutbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med fakturahantering samt betalningar
* Obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift


Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP, alternativt andra ERP-system.

Som person är du:


* Noggrann
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, t.o.m november
* Placering: Mölndal
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023