OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till Infrateq
Om tjänsten
Söker du en ny utmaning i en utvecklande roll med mycket kontakter? Har du en hög servicekänsla och vill vara med på en framgångsrik resa som en del av ett ambitiöst team i en entreprenöriell och internationell koncern? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som Ekonomiassistent på Infrateq kommer du arbeta med många internationella kontakter. Du blir en del av ett dynamiskt team på totalt 12 personer där öppenhet och servicekänsla präglar gruppens teamwork. Rollen är bred och innefattar allt från kund- och leverantörsreskontra, hantering av tilldelade bolag samt kontakter med interna och externa parter.
Tjänsten är placerad i nyinflyttade moderna ljusa lokaler på huvudkontoret i Solna Strand.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a:
• Löpande arbete av kund- och leverantörsfakturor
• Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet
• Påminnelse- och kravhantering vid avvikelser i fakturaflödet
• Avstämningar av balanskonto
• Delaktig i den ständiga utvecklingen av processer och arbetssätt
• Hantera diverse ad-hoc frågor
Vem är du?
Profilbeskrivning:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning
• En god förståelse för det ekonomiska flödet främst kund- och leverantörsreskontra
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, skriftligt som muntligt
• Drivs av att jobba i en föränderlig och internationell miljö
Starkt meriterande:
• Goda kunskaper i finska eller spanska, skriftligt som muntligt
Meriterande:
• MS Dynamics 365 Business Central
Som person är du noggrann, flexibel och lösningsorienterad. Du vill vara en positiv medlem i ett team samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Då tjänsten innebär mycket kontakter, internt som externt, är det viktigt att du är lyhörd, social och smidig i ditt sätt att kommunicera.
Stämmer detta in på dig? Då kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst i en fartfylld miljö på ett drivet och snabbt växande företag med sunda värderingar där prestigelöshet och frihet under ansvar gäller. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om verksamheten
Organisationsbeskrivning
Hoist Group announces the next stage of its hospitality leadership journey, creating Infrateq Group, a specialist in infrastructure fulfillment and professional project management. Hoist Group serves more than 8,000 venues with integrated, and data driven software and services. Hoist Group now creates Infrateq Group, a standalone infrastructure project management, deployment, and maintenance company, owned by Hoist’s former shareholders and management team. To optimize in-market execution, Infrateq Group and Hoist have entered a commercial agreement where Hoist will manage all Hospitality customer relationships and Infrateq Group will directly manage all onsite infrastructure and hardware projects – from procurement and installation to completion and maintenance. Infrateq is Headquartered in Stockholm with 15 offices across EMEA and nearly 110 dedicated staff.