Ekonomiassistent till Instabox

Arbetsbeskrivning

Om Instabox

Instabox är en tech-startup som förändrar logistikbranschen. Vi tycker att det ska vara smidigt att handla på nätet och erbjuder våra kunder en snabb och smidig frakttjänst - allt för att underlätta i vardagen. Konsumenter kan idag handla och hämta ut paket från våra smarta skåp i mer än 50 olika städer runt om i Sverige.

Att arbeta hos Instabox betyder att du är med och utvecklar en ny tjänst för våra kunder. Du kommer bli del av ett snabbväxande bolag där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med oss.Tillsammans bygger vi en tjänst som våra användare älskar.

Om jobbet

Vi söker nu en Ekonomiassistent till vårt kontor vid Slussen. Då detta är en ny tjänst hos oss kommer du att få möjlighet att bygga upp ekonomifunktionen tillsammans med vår CFO. Som ekonomiassistent hos oss kommer du både ha interna och externa kontaktytor där du svarar på personaladministrativa frågor från anställda och fakturaärenden från leverantörer. Du blir en nyckelfunktion för Instabox fortsatta tillväxt där ditt ansvar bland annat blir att se till att fakturerings- och inköpsprocessen sköts korrekt.

Ansvarsområden

- Granska leverantörsfakturor och kontrollera att de bokförs korrekt.
- Hantera inköpsrutiner och se över att dessa följs inom organisationen.
- Ansvara för kontakten med leverantörer vad gäller fakturor.
- Granska löneunderlag samt hantera utlägg.
- Vara kontaktperson för lönefrågor från Instabox medarbetare.

Om dig som söker

Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och som tidigare har arbetat med ekonomiadministration. Om du tidigare har arbetat med löneadministration och inköp är det meriterande men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i Excel samt kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är det viktigt att du är noggrann, serviceminded och strukturerad. Då du kommer ha breda kontaktytor i din roll är det viktigt att du är prestigelös och relationsskapande i din kommunikation. Du gillar att grotta ned dig i siffror och är lösningsfokuserad i ditt tillvägagångssätt. Då Instabox är ett växande bolag är det viktigt att du trivs i en flexibel och snabbrörlig miljö.

Vi erbjuder dig

Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning på sex månader. I takt med att vi växer kommer du även ha möjlighet att utvecklas inom bolaget och ta dig an mer ansvarsområden utefter intresse.

Vi intervjuar löpande- så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Rietz på amanda@instabox.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Ström

Amanda Rietz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Instabox Hägersten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 augusti 2019

Besöksadress

Vretensborgsvägen 24, Hägersten
None

Postadress

Vretensborgsvägen 24
Hägersten, 12630

Liknande jobb


21 november 2024