OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Installatörsföretagen med kontor centralt i Stockholm söker vi en ekonomiassistent. Läs mer nedan och sök redan idag!
Har du jobbat ett par år som ekonomiassistent och vill ta nästa steg med ansvar för och sköta leverantörsreskontran på Installatörsföretagen? Är du redo för en ny utmaning och vill jobba centralt på Södermalm i Stockholm i en trevlig miljö på en bransch- och arbetsgivarorganisation? Då kan tjänsten på Installatörsföretagen vara något för dig. Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
I rollen som ekonomiassistent på Installatörsföretagen får du jobba med leverantörsreskontran från A till Ö. Du blir en del av ett trevligt och kompetent team på 5 personer som tillsammans har helhetsansvaret för ekonomiarbetet på Installatörsföretagen och några branschorganisationer.
Installatörsföretagen erbjuder dess anställda lunchförmån, friskvård, sjukvårdsförsäkring och flexibla arbetstider. Du kommer vara placerad i fräscha lokaler som är belägna vid Skanstull på söder.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• ansvara för hantering av leverantörsreskontran från A-Ö
• ansvar för hanteringen av utlägg och reseräkningar
• ansvara för det digitala avtalssystemet
• delta i olika utvecklings- och digitaliseringsprojekt
• backup för kollegor
• vara delaktig i verksamhetsstödet på ekonomiavdelningen
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Vi arbetar i Xledger och Fortnox, vi sköter ekonomin för Installatörsföretagen och erbjuder även våra tjänster till andra branschorganisationer i vårt Shared Service Center.
På Installatörsföretagen har vi värderingar som vi lever efter i vår arbetsvardag. Orden Kreativitet, Ödmjukhet och Personlighet har betydelse för oss och den kultur som vi skapat hos oss. Vi är aldrig rädda för att se saker ur en ny synvinkel. Vi delar gärna med oss av vår kunskap och lyssnar på varandra för att lära oss mer. Vi visar personlighet, respekt och lojalitet.
VEM ÄR DU?
Du har:
• några års relevant erfarenhet från liknande roll
• goda kunskaper kring leverantörsreskontra och förståelse för ekonomiflödet
• flytande kunskaper i svenska tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i Xledger och/eller Fortnox.
Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i den här rollen som innebär mycket hantering av siffror ser vi att du är noggrann och ansvarsfull. Det är också viktigt att du är kommunikativ och serviceorienterad eftersom du har breda kontaktytor. Som person tror vi att du är nyfiken och vill lära dig mer. Du är en doer och tar dig an arbetsuppgifter och tar chansen att utvecklas.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07