Ekonomiassistent till internationell bolag i Norrort

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker en Ekonomiassistent för vår kunds räkning. Vår kund som är en internationell koncern har verksamhet i 16 länder. Koncernens svenska bolag, är ett inkassobolag som arbetar med ett långsiktigt fokus som värderar kundvård högt.
Detta är ett konsultuppdrag är med start under januari och inledningsvis på 6 månader med anställning hos SJR, därefter är tanken att man erbjuds en direktanställning hos kund.


Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i en ekonomigrupp om fyra personer och stötta upp främst inom arbetet med leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med hela leverantrösreskontraflödet så som löpande bokföring, avstämning, kontering, utläggshantering, in och utbetalningar samt liten del kommer du att kommunicera med kunder via e-post och telefon.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Utöver löpande uppgifter kommer du även arbeta med granskning av nya kundansökningar kopplat till KYC-frågor, AML/CTF-kontroller, utredning av misstänkta transaktioner med hjälp expertis samt rapportera om misstanke av penningtvätt eller finansiering av terrorism kvarstår efter kontroller har utförts.



Lämplig bakgrund
Vi ser att du som söker denna tjänst har arbetat som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra, men framför allt att du vill växa, utvecklas i rollen och tycka att AML-frågor är intressant. Vidare har du någon form av ekonomirelaterad utbildning på gymnasienivå eller motsvarande.


Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och har en god känsla för service. Du tar eget ansvar för ditt arbete, och arbetar proaktivt och målmedvetet. Eftersom du arbetar i nära kontakt med både kunder och kollegor tror vi att du har en god samarbetsförmåga.


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-01-11.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2023
  • Ansök senast: 11 januari 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024