Ekonomiassistent till internationell digital byrå i Stockholm City

Ekonomiassistent till internationell digital byrå i Stockholm City

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra för ett uppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning hos vårt kundföretag.

Om jobbet
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets kundreskontra och hantera hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering. Tjänsten innebär mycket kontakter med kunder, men också internt med projektledare då företaget jobbar mycket projektbaserat. Du blir en del av ett team på 4 personer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

Hantera kundreskontraflödet
Bokning och matchning av ankommande betalningar samt utredning av differenser
Fakturering
Avstämningar
Attest av utbetalningar
Krav och påminnelsehantering
Eventuellt agera back-up för leverantörsreskontra
Övrigt förekommande ekonomiuppgifter relaterade till kundreskontra

Vem söker vi
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll i minst två år, gärna i dynamisk miljö. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men inget krav. Det är plus om du har erfarenhet av ekonomisystemet Dynamics 365 Business Central, men vi förväntar oss att du har lätt för att lära dig och hantera nya system. Du har tidigare jobbat i Excel och flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Som person är du van att arbeta självständigt och proaktivt samt att ta egna initiativ och kontakter när det behövs. Du trivs i samarbeten med andra samtidigt som du kan slutföra uppgifter på egen hand. Vidare är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad med en förståelse för hur saker hänger ihop.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024