OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra till en stor internationell kund i Uppsala. Du blir anställd på SJR, som en av våra uppskattade konsulter med det här som första uppdrag.
Du kommer att ingå i ett dedikerat team som arbetar med leverantörsreskontran
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Ta emot och ankomstregistrera fakturor
- Stämma av bankkonton
- Kontering av leverantörsfakturor
- Leverantörsbetalningar
- Återrapportering av betalfiler
- Övrig administration
Vem är du?
Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vidare har du en övergripande förståelse för redovisning och tycker om att vara med och förbättra och utveckla dina och teamets arbetsuppgifter. Vi söker dig med erfarenhet av arbete som ekonomiassistent bland annat inom leverantörsreskontra; fördelaktigt från större bolag. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi samt om du arbetat i ett stort ekonomisystem. Det är också meriterande om du arbetat med inköp tidigare. Som person är du driven, nyfiken och tycker om när det händer mycket. Samtidigt är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande.
Start så snart som möjligt med hänsyn till ev uppsägningstid.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076 647 16 58 eller på viola.hammar@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-11-01.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88