Ekonomiassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden AB dig som är positiv och som har goda grundkunskaper i ekonomi. Om kunden: Kundföretaget är del av ett internationellt bolag som har sitt huvudkontor i Holland. Vår kund är generalagent åt ett stort bilmärke och de sitter i fräscha kontorslokaler i Solna. De arbetar med att sälja bilar till återförsäljare av bilmärket runtom i Sverige. De arbetar även med att sälja reservdelar till verkstäder. Kontoret i Solna är relativt nystartat och är inne i en expansiv fas. Nu söker vi dig med en positiv inställning som vill vara en del av denna spännande resa! Arbetsuppgifter och omfattning: Rollen som Ekonomiassistent handlar om att vara Ekonomichefen behjälplig med olika typer av ekonomiska arbetsuppgifter såsom inbetalningar, utbetalningar, leverantörsfakturor, reskontra samt viss fakturering. Vi söker dig som är prestigelös och flexibel, utöver de ekonomiska sysslorna kommer du även att få hjälpa till med allmänna kontorssysslor och rycka in där det behövs. Arbetsuppgifterna är breda och varierade. Kontoret består i dagsläget av 10 personer med planer på att fortsätta växa. Omfattning: Heltid, uthyrning under 4 månader, därefter rekrytering och anställning direkt hos kundföretaget. Skallkrav: Vi ser att du som söker har ekonomiska baskunskaper - Vi söker dig med relevant utbildning och/eller relevant erfarenhet. Goda engelskakunskaper - Då du kommer att arbeta i ett internationellt bolag ser vi att du behärskar engelska väl. Meriterande krav: God datavana Övriga krav: Företaget är i princip nystartat, vilket ger dig som söker en möjlighet att få vara med och bygga upp samt forma rutiner och processer. De har en kapitalstark och långsiktig ägare, de växer och gör långsiktiga satsningar. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är flexibel och prestigelös. Du har en förmåga att se vad som behöver göras och är duktig på att ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är noggrann, positiv och har ett bra siffersinne. Jag vill tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och denna tjänst kommer att tillsättas så snart vi hittat rätt person. Detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetstider och anställningsform: 08:00-17:00, flextid. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående - så snart vi hittat rätt person! Ansökan senast: 2009-04-15 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Sara Hedlund, personalansvarig.

Sammanfattning

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


20 december 2024