Ekonomiassistent till internationellt bolag

Ekonomiassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent med intresse för IT till internationellt bolag

Är du i början av din karriär och vill få chansen att få arbeta med ett härligt gäng i centrala Stockholm på ett internationellt tillväxtbolag? Gillar du ekonomi, att ha kontakt med människor och trivs i rollen som ekonomiassistent? Skulle du beskriva dig själv som en stabil och trygg person med mycket god känsla för service? 

Om tjänsten

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på minst 6 månader, men med god möjlighet till förlängning och/eller rekrytering för rätt person. Vår kund sitter centralt i Stockholm men erbjuder också flexibilitet att arbeta hemifrån.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta i en bred roll med flera ansvarsområden, med primärt fokus inom leverantörsreskontra. Du blir en del av gruppen Ekonomisupport och jobbar tillsammans med ett härligt team på 8 personer som leds av en teamledare. Din kommunikativa förmåga kommer sättas på prov då du har mycket kontaktytor både internt inom organisationen och externt med kunder och leverantörer.

Ett axplock av dina arbetsuppgifter:

-Leverantörsreskontra – ankomstregistering, kontering och kontroll av leverantörsfakturor, löpande bokföring, avstämningar och betalningar

-Ekonomiadministration – Diverse ad-hoc och utvecklingsprojekt och administrativa frågor

-Service och support internt inom organisationen samt kommunikation med kunder och leverantörer





Är detta du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vilket medför att du både är trygg i din kompetens samt känner att du trivs i rollen som ekonomiassistent. Du är framåtriktad, driven och hittar smarta lösningar på problem som uppstår.



För att lyckas i rollen är det av stor betydelse att du är serviceinriktad, positiv och har ett öppet förhållningssätt.

Vi ser också att du noggrann, lojal, uppskattar teamarbete samt att du har fötterna på jorde.



Vi ser det som krav att du har:



-Erfarenhet från att ha jobbat med leverantörsreskontra



-Goda kunskaper i Basekonomi; balansräkning, resultaträkning, kontostrukturer och uppföljning



-Talar och skriver obehindrat på engelska såväl som svenska



-God systemvana och intresse för teknik, smarta lösningar och system

Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling - både nu och i framtiden. Vi sitter med flera spännande tjänster och när du ansöker via oss kan intressanta möjligheter utöver denna specifika tjänst dyka upp.

Välkommen med din ansökan eller kontakta Christoffer Mattsson på telefon 070 449 91 85, mail christoffer.mattsson@talentsofsweden.se vid frågor angående tjänsten eller Talents of Sweden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 25 mars 2021

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024