Ekonomiassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi dig som har arbetat som ekonomiassistent i några år, gärna i en internationell miljö med främst leverantörsreskontra. På det här uppdraget kommer du att få möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla ekonomifunktionen tillsammans med dina kollegor. Du ges möjligheten att arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö där du får bidra med din kunskap och erfarenhet. Detta är ett spännande och utvecklande konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals med start omgående. Uppdraget förväntas pågå i sex månader med goda chanser till ytterligare förlängning. Tjänsten är på heltid och till en början kommer du att kunna arbeta remote men på sikt förväntas du utgå från kundens kontor som är beläget i Göteborg.

Ditt uppdrag

Du kommer att vara en del av ekonomiteamet som i dagsläget består av sex personer och i din roll rapporterar du till Redovisningschefen. Affärssystemet som ni arbetar i är SAP. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera leverantörsreskontra för ett flertal länder du kommer b la att arbeta med:

·        Matchning av fakturor

·        Kontering

·        Avstämningar

·        Vara behjälplig vid bokslutsarbete

Vem söker vi

Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt och van vid att arbeta brett i din roll. Du är en given teamplayer som bidrar till teamets framgång. Du är inte rädd för förändring och har ett lösningsfokuserat mindset, vidare är du proaktiv och vågar hugga i där det behövs. Du gillar att både lära dig av dina kollegor samtidigt som du bidrar med din kompetens och erfarenhet.

Vi ser gärna att du har arbetat i en likande roll tidigare i ett internationellt bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Det är ytterst meriterande om du behärskar något av följande språk, franska, spanska, holländska eller italienska.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen så kontakta konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se).

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. Du kommer sedan skickas vidare till att besvara några snabba urvalsfrågor gällande den kompetens vi söker till oss.

I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 29 april 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024