OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Bravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Bravura är ett bemannings-och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb – vi hjälper dig att lyckas!
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med löpande ekonomiska arbetsuppgifter så som leverantörs-och kundreskontra. Du initierar samt driver utveckling och förbättring av applikationen för leverantörsfakturaflödet med hög effektivitet och kvalitet. Därtill arbetar du med att utföra kontoavstämningar samt enklare arbetsuppgifter i samband med bokslut. Du hanterar även inbetalningar samt krav – och påminnelsehanteringen för fakturor.
• Hantera leverantörs-och kundreskontra
• Initierar samt driver utveckling och förbättring av applikation för leverantörsfakturaflödet
• Utföra kontoavstämningar samt enklare arbetsuppgifter i samband med bokslut
• Hantera inbetalningar samt krav-och påminnelsehanteringen för fakturor
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
• Erfarenhet av enklare bokslutsarbete och grundläggande redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift samt god förståelse för norska
• God dator-och systemvana med fördel inom Excel
För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Du ser till att utförandet blir bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp om det behövs. I denna roll arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra. Du tycker om att samarbeta och att lyssna på vad andra har att säga då du tycker att resultatet blir bäst när ni jobbar tillsammans. Vidare förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen uttrycka dig tydligt samt välformulerat.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund