Ekonomiassistent till internationellt bolag

Ekonomiassistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Bravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Bravura är ett bemannings-och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb – vi hjälper dig att lyckas!

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent arbetar du med löpande ekonomiska arbetsuppgifter så som leverantörs-och kundreskontra. Du initierar samt driver utveckling och förbättring av applikationen för leverantörsfakturaflödet med hög effektivitet och kvalitet. Därtill arbetar du med att utföra kontoavstämningar samt enklare arbetsuppgifter i samband med bokslut. Du hanterar även inbetalningar samt krav – och påminnelsehanteringen för fakturor.

• Hantera leverantörs-och kundreskontra
• Initierar samt driver utveckling och förbättring av applikation för leverantörsfakturaflödet
• Utföra kontoavstämningar samt enklare arbetsuppgifter i samband med bokslut
• Hantera inbetalningar samt krav-och påminnelsehanteringen för fakturor

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
• Erfarenhet av enklare bokslutsarbete och grundläggande redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift samt god förståelse för norska
• God dator-och systemvana med fördel inom Excel

För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Du ser till att utförandet blir bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp om det behövs. I denna roll arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra. Du tycker om att samarbeta och att lyssna på vad andra har att säga då du tycker att resultatet blir bäst när ni jobbar tillsammans. Vidare förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen uttrycka dig tydligt samt välformulerat.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


21 november 2024