OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu hjälper vi vår kund, ett handelshus, att hitta deras nya medarbetare till ekonomiavdelningen. Du kommer bli en del av ett team av sex personer. Företaget sitter i fina lokaler i centrala Göteborg. Du erbjuds jobba i en internationell miljö där kulturen är att man gör jobbet tillsammans.
Som ekonomiassistent kommer ditt främsta arbetsområde vara att upprätthålla leverantörsreskontran för det svenska bolaget. Det innebär arbete med stora flöden av fakturor, kontera och boka betalningar samt stämma av bankkonton. Ditt dagliga arbete innehåller mycket intern och extern kontakt samt ansvara för expressbetalningar från hela EU. Du kommer även ansvara för minst två företag i utlandet och då kommer du ansvara för kund & leverantörsreskontran för dom bolagen.
Vi ser att du har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter för att vara kvalificerad för tjänsten. Har du arbetat med internationella betalningar är det extra meriterande.
Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
Hantera stora flöden av fakturor
Kontera och boka betalningar
Stämma av bankkonton
Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område på minst YH-nivå
Har något års relevant arbetslivserfarenhet
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
För att trivas i teamet och lyckas väl i rollen krävs det att du har en hög kommunikativ förmåga och är en lagspelare. Vi ser att du är noggrann och tar stor ansvar över dina arbetsuppgifter.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 9 månader och därefter är ambitionen att du blir direktanställd hos vår kund.
Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider, möjlighet till hemmajobb finns
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Gustav Granqvist
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.