Ekonomiassistent till Internationellt bolag

Ekonomiassistent till Internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Vill du starta igång din karriär inom ekonomi och vill skapa dig meriterande erfarenheter inom ekonomi? Påbörja eller fortsätt din karriär hos oss! Vi är ett stort och internationellt företag som befinner sig i expansiv fas där du kommer att erbjudas en långsiktig och trygg anställning. Du ska trivas att arbeta i en föränderlig miljö på ett företag som arbetar i en spännande och nischad bransch där det är på väg att hända mycket digitalt. Välkommen in med din ansökan!
Om tjänsten
Vi söker två personer till vår ekonomiavdelning, där du huvudsakligen kommer att arbeta med administration kring leveransreskontra. Du kommer att bli en del av ett team med varierande erfarenhetsnivåer, där du kommer att arbeta nära dina kollegor för att tillsammans hjälpa deras kunder med fakturahantering. Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion av en utbildare som kommer att stötta dig inledningsvis så du har rätt förutsättningar att komma in i rollen.
Du erbjuds
Att bli en del av ett företag som verkar inom en spännande och nischad bransch.
Att arbeta i en utvecklande, bred och varierande roll där ingen dag är sig lik.
En introduktion för att du ska få goda förutsättningar att lyckas i rollen från start.
Tillgång till gratis gym i byggnaden varje dag mellan 06-20

Arbetsuppgifter
Verifiera inkommande fakturor – sker digitalt.
Hantera inkommande fakturor – säkerställa att faktura överenstämmer med order från kund.
Utredningsarbete av fakturor, perioder, priser etc.
Avstämningar och bokningar mot kreditkortsbeställningar.
Lättare bokningar mot konto.
Extern kontakt mot leverantörer/förlag.
Intern kontakt mot kundansvarig.
Sköta övrig administration och stötta kollegor i teamet när det behövs.

Vi söker dig som
Har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi.
Talar och skriver obehindrat på Svenska och engelska.
Har någon form av administrativ erfarenhet så du har förmågan att arbeta strukturerat och mot uppsatta deadlines.
Har tidigare arbetat i Officepaketet
Det är meriterande om du har
Kunskaper i övriga nordiska språk då vi samarbetar mycket med våra nordiska kollegor samt externa parter.

Tjänsten ställer inga krav på högre utbildning eller flera års arbetslivserfarenhet då arbetsuppgifterna och ansvaret kommer att spegla lönen för tjänsten. Om du har några frågor gällande detta får du gärna höra av dig till rekryteringsteamet.
Som person är du
Samarbetsvillig
Noggrann
Strukturerad
Problemlösningsorienterad

Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Kista, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Operations Manager Kristin Björner
08-56410100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prenax AB Kista
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Besöksadress

Torshamnsgatan 39
Kista

Postadress

Box 1080
Kista, 16440

Liknande jobb


21 november 2024