Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som studerar ekonomi på universitet eller högskola och är i början av dina studier till rollen som ekonomiassistent till vår kund. Är du en noggrann, strukturerad och hjälpsam person är denna roll för dig. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt finans- och teknikföretag ingår i Europas största börs. Bolaget har en rad banbrytande digitala verktyg, designade av juridiska experter, för att hjälpa företag att lättare möta de växande kraven från europeiska efterlevnadslagar och företagsbestämmelser. Bolaget är i stark tillväxtfas och har siktet inställt på utveckling och en spännande framtid
I rollen som ekonomiassistent kommer du, tillsammans med en till kollega, primärt jobba med fakturahantering på vår kunds kontor i centrala Stockholm. Du kommer att sitta i öppet landskap tillsammans med 10 kompetenta medarbetare. Bolaget har en inkluderande och välkomnande arbetskultur som värdesätter transparens och positivitet. Du kommer i början av uppdraget få en tydlig introduktion om bolaget och uppgifterna. Sedan förväntas du vara självgående men med stöttning från närmsta kollegan och övriga medarbetare internt.
Du erbjuds
ett långsiktigt deltidsjobb på sidan av dina studier!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att supportera och stötta ekonomiansvarig. Du kommer även att hjälpa till under månadsbokslut. Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara
* Fakturahantering och kreditering
* Vara kontaktperson mot ägarna genom att svara på frågor och ändringar kring ekonomi
* Mejlhantering och ad hoc uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar på dina studier
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- God system- och datavana
Det är meriterande om du har
- Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller liknande som bedöms relevant
- Har tidigare kunskap och/eller erfarenhet i ERP-system, specifikt Microsoft Dynamics
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Informationen om bolaget delges i telefonavstämning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231