OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra till ett spännande uppdrag i hjärtat av Stockholm!
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent! Dina uppgifter kommer bland annat att innefatta
- Scanning av leverantörsfakturor samt skickande för attest
- Kontering av leverantörsfakturor
- Kontoavstämningar
- Manuella betalningar
- Bankbetalningar
- Löpande bokföring
- Delaktighet i bokslut
Även andra ad hoc-uppgifter på ekonomiavdelningen kan tillkomma.
Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam om 5 personer, och du rapporterar till ekonomichefen. Vår kund är en stor och välkänd aktör inom skyltning och reklam, och sitter i tilltalande lokaler på Stureplan i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person finns därefter möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.
Vem söker vi?
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, och är van vid att hantera stora flöden. Det är meriterande om du har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, samt om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
Du behärskar svenska och engelska utan problem i tal och skrift, samt har en god förståelse för att arbeta i ekonomisystem. Det är meriterande om du har arbetat i SAP, men detta är inget krav.
Som person ser vi att du är teamorienterad, prestigelös och flexibel. Du gillar ett högt arbetstempo, och kan prioritera när det behövs.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-12-01.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88