OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad ekonom med några års arbetslivserfarenhet inom området och vill forsätta utvecklas på ett internationellt företag i Solna? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!
SJR söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta på ett väletablerat och internationellt konsultbolag med kontor i Solna, där du kommer att ingå i en grupp om 11 personer. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning eller överrekrytering till kund.
Tjänstebeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:
-Leverantörsreskontran
- Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
- Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
- Granskningar av fakturor
- Återrapportering
- Påminnelser och inkasso
- Avstämningar & månadsbokslut
För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med en ekonomisk utbildning och några års tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Du är en van användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma XP. Du kommunicerar väl på svenska som engelska både i tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-10-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88