OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR söker nu en ekonomiassistent för ett uppdrag hos vår internationella kund i Stenungsund. Du kommer att arbeta som konsult hos oss på SJR och ingå i ett team om fyra personer.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra; scanning, registrering, kontering och utredning kring fakturor. Du kommer också att arbeta med tidrapportering och andra på en ekonomiavdelning vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som antingen precis har avslutat en ekonomiutbildning och som vill få din första erfarenhet inom området alternativt dig som har erfarenhet som ekonomiassistent och trivs med att arbeta med leverantörsreskontra. Har du tidigare arbetat i systemet Oracle är det meriterande och har du även erfarenhet av projektredovisning är det ett plus. Du kommer ha mycket kontakt med leverantörer och internt inom bolaget - både i Holland, Malaysia och USA, vilket ställer krav på att du är en god kommunikatör och hanterar både svenska och engelska muntligt och skriftlig.
Som person har du lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och system och tycker om att arbeta i ett högt tempo i en föränderlig miljö. Du är flexibel och van vid att hantera ad hoc-uppgifter som kan uppstå. Vidare har du en positiv inställning både mot dina kollegor och gentemot kunder. Du trivs med att arbeta inom ett internationellt bolag där du får möjlighet att utvecklas vidare inom ekonomiområdet.
Övrig information om tjänsten
Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider och bolaget har lokaler i Stenungsund. Behovet är omgående och löper till 31 augusti 2021 med god möjligheter till förlängning.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88