OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu vill vi träffa dig som trivs i rollen som ekonomiassistent och som vill anta nya utmaningar i Vårgårda. För omgående behov hos vår kund söker vi nu dig som arbetar som ekonomiassistent med arbetserfarenhet av kundreskontra, gärna inom internationell miljö. Du lockas av att arbeta i ett team där dina tidigare erfarenheter och din förmåga att driva ditt arbete framåt kommer till sin rätt.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Vår kund verkar på en internationell marknad och du kommer att ingå i ett större team. I rollen som ekonomiassistent kommer dina främsta arbetsuppgifter bestå av;
• Kundreskontra
• Fakturahantering och påminnelsehantering
• Enklare bokföring
• Inbetalningar
• Kontoavstämningar vid bokslut
Arbetstider
Konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget förväntas pågå mellan 3-6 månader.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen söker vi dig som studerat ekonomi på gymnasiet alternativt via en KY/YH-utbildning och trivs i rollen som ekonomiassistent. Då vår kund är ett internationellt bolag med engelska som koncernspråk ser vi att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. I rollen som ekonomiassistent bör du också hantera Excel bra. Meriterande om du tidigare arbetat i Movex M3.
Som person är du trygg i dig själv och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du tycker om att ta ansvar och att arbeta självständigt men trivs också med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i en roll som ekonomiassistent ofta har många kontaktytor i och utanför den organisationen du jobbar i. För det här uppdraget är det viktigt att du trivs i en roll som ekonomiassistent.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du bör ha arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Viktoria Halvars, viktoria.halvars@randstad.se
Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044