Ekonomiassistent till internationellt bolag på Söder

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning

I din roll som ekonomiassistent kommer du att vara en del av en ekonomiavdelning där du har möjlighet att utvecklas och lära dig mer inom ekonomiområdet.

Du kommer att arbeta brett och ansvara för flödet inom reskontran. Du kommer även att ha mycket kommunikation med både kollegor och leverantörer. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen kommer att vara:

- Genomföra manuella betalningar

- Hantera fakturarelaterade frågor som inkommer via telefon och mail

- Ansvara för enklare bokföring, bankkontoavstämningar
- Hantera inkassoärenden
- Se till att fakturor betalas och följa upp påminnelser

Lämplig bakgrund

För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker:

- Har tidigare erfarenheter av liknande uppgifter
- Har en utbildning inom ekonomi
- Har erfarenhet av att ha arbetet med system
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är en driven person med positiv energi som du gärna delar med dig av. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete. Vidare är du inte rädd att ta kontakt med kollegor och leverantörer när du saknar information.
Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid
och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörandetjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 077647 16 43

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJRin Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- ochkonsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivetinom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi äridag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg ochHelsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att varaförstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöverpersonalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på FirstNorth. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- ochassistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheteroch statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024