OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och data/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker[en ekonomiassistent som kommer att arbeta med leverantörsreskontra för Sverige och Baltikum på ett internationellt företag i Solna.[ Din roll * Scanna och boka leverantörsfakturor från utlandet * Skapa utbetalningsfiler till banken * Kontakt med säljare/leverantörer * Kontrollera momsinfo på fakturorna[[[ Arbetsuppgifter mot Baltikum: * Scanna,boka leverantörsfakturor för 3 olika länder * Manuell betalning * Kontakt med säljare/leverantörer via telefon-mail * Kontrollera momsinfo på fakturorna * Interna avstämningar fordr/skuld * Huvudboksbokningar * Bankavstämningar * Boka bankräntor, avgifter m m[ Din profil Du har en utbildning som gymnasieekonom. Du har god erfarenhet av redovisningsarbete och goda kunskaper i svenska, engelska.[Har du erfarenhet från[något baltisk språk är det meriterande.[Vi tror att du har erfarenhet från SAP och Officepaketet.[Som person är du noggrann, driven och van att arbeta självständigt.[
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719